Hoppa till innehållet

Digitala lagerbolagets hemliga delägare: Zlatan Ibrahimovic

Han är inte bara fotbollslegendar med egen parfym och klädmärke bakom sig – numera kan Zlatan Ibrahimovic titulera sig som delägare i ett digitalt lagerbolag. 

Zlatan Ibrahimovic gör sina investeringar via en rad olika bolag.
Zlatan Ibrahimovic gör sina investeringar via en rad olika bolag.Foto: TT

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic går in som delägare i Uppsalabolaget Storage365, genom sitt ägarbolag Unknown AB. Enligt aktieboken ska det inte röra sig om någon större investering, ägandet motsvarar enbart några procent av aktierna i bolaget. Det rapporterar Breakit

Storage365 driver en digital marknadsplats för förmedling av lager, förvaring, förrådsutrymmen samt förvaringsplatser för fordon och båtar. Intäkterna kommer från en förmedlingsavgift på runt 15 procent. 

”Jag får tyvärr inte kommentera något om hans bolag. Men jag kan bekräfta att Unknown AB är en av våra delägare”, säger Storage365:s vd Thomas Modner till nyhetssajten.

Han grundade bolaget 2016 tillsammans med Ola Eriksson och Rikard Öhman, som i dag förmedlat över 1 500 affärer. 

Enligt den senaste årsredovisningen omsatte Storage365 under 2018 blygsamma 185 000 kronor, och gjorde en desto större förlust på -4,5 miljoner kronor.

Därmed lär de 10 miljoner kronor man nu tar in i en nyemission komma väl till plats. Enligt Breakit vill bolaget nu ”trycka på gasen”. Zlatan Ibrahimovic går inte in med pengar i den senaste rundan. 

Läs mer: Succéår för Zlatans svenska bolag – fördubblar intäkterna 

Det här är långtifrån den första investeringen som fotbollsstjärnan gjort. Zlatan Ibrahimovic har tidigare investerat i klädmärket A-Z, spelstudion Isbit Games som båda lagts ned, och nu senast blev han delägare i fotbollsklubben Hammarby – något som väckt stora reaktioner. 

Läs mer: Sanningen om ”köpet” – Zlatan investerar inte en krona

Det digitala förrådsbolaget 24 Storage – en branschkollega till Storage365 – noterades på First North i början av december och blev kraftigt övertvecknad.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera