Disney Plus passerar målsnöret tre år i förväg – har 100 miljoner kunder
Streamingtjänsten Disney Plus har nu passerat över 100 miljoner betalande prenumerationer världen över. Vid lanseringen i slutet av 2019 var målet att nå mellan 60-90 miljoner abonnenter till 2024.
Marianne Agazzi
Text
Tjänsten lanserades även på den nordiska marknaden i september i fjol. Enligt analyshuset Mediavisions senaste rapport från december hade 1,2 miljoner nordiska hushåll då skaffat ett abonnemang, vilket motsvarar en täckning på 10 procent.
Det innebär att Disney Plus är den snabbast växande streamingtjänsten i Sverige hittills, enligt Mediavision.
Genom Disney Plus kan man utöver Disneys filmer även se bland annat Pixar, Marvel, Star Wars och National Geographic. Tjänsten är även den enda som erbjuder den omtalade musikalen Hamilton.
I slutet av februari höjdes priset från 69 kronor till 89 kronor i månaden. Tjänsten är tillgänglig i totalt 59 länder.
Innehåll från ANAAnnons
Japan är närmare än någonsin – direktflyg från Stockholm till Tokyo
Japan har aldrig varit så nära som nu. Med All Nippon Airways (ANA), Japans ledande femstjärniga flygbolag, blir det enklare än någonsin att resa direkt från Stockholm till Tokyo.
Den nya direktlinjen mellan Arlanda (ARN) och Haneda (HND) är noggrant utformad för att maximera bekvämligheten. Med avgångar från Japan på kvällen kan affärsresenärer avsluta arbetsdagen i lugn och ro och landa i Stockholm utan att behöva uppoffra helgen. Detta schemat är perfekt för både affärs- och fritidsresenärer som vill optimera sin tid. Haneda Airport är dessutom belägen endast 20 minuter från Tokyos centrum, vilket innebär kortare restid och smidigare transporter till stadens många sevärdheter.
Japan är mer än Tokyo
ANA:s nya direktlinje är inte bara en port till Tokyo utan en ingång till hela Japan. Via ANA:s omfattande inrikesnätverk kan resenärer enkelt utforska andra destinationer i jakt på de mer dolda pärlorna i landet. För att hjälpa resenärer att upptäcka hela Japans rika kultur och historia har ANA lanserat sin hemsida We Are Japan, där tips och inspiration finns för att göra resan ännu mer minnesvärd. Initiativet är en del av ANA:s vision att visa världen att Japan är mer än sina storstäder – det är en plats full av unika upplevelser, från bergslandskap och varma källor till traditionella teceremonier och moderna kulinariska äventyr.
En femstjärnig flygupplevelse
ANA är Japans största flygbolag sett till passagerarantal och har fått utmärkelsen fem stjärnor av Skytrax – en kvalitetsstämpel som reflekterar flygbolagets engagemang för komfort, service och säkerhet. Ombord på ANA:s flygningar möts resenärer av förstklassig service, generösa utrymmen och en meny inspirerad av både japanska och internationella smaker. Med direktlinjen mellan Stockholm och Tokyo gör ANA resan både smidig och bekväm. Oavsett om du reser för arbete eller nöje, får du en upplevelse som kombinerar smidighet med en inblick i Japans välkända gästfrihet.
Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ANA och ej en artikel av Dagens industri