Hoppa till innehållet

Dumpade aktier – nu säger Paradox finanschef upp sig

Spelutvecklaren Paradox finanschef Andras Vajlok har sagt upp sig och bolaget söker en efterträdare. Andras Vajlok uppmärksammades tidigare i år då han sålde aktier i det egna bolaget för drygt 28 miljoner kronor.

Paradox finanschef Andras Vajlok. Foto: Pressbild
Paradox finanschef Andras Vajlok. Foto: Pressbild

Spelutvecklaren Paradox Interactive, som utkommer med en kvartalsrapport under tisdagen, aviserar att finanschefen Andras Vajlok har sagt upp sig. Bolaget söker nu hans efterträdare. Det framgår av ett pressmeddelande som skickades ut efter börsens stängning under måndagen.

Andras Vajlok ska dock stanna på bolaget fram till dess att en ersättare har rekryterats och att denne har kommit in i rollen, framkommer vidare.

”När jag började på Paradox för sex år sedan skrev vi en lång och omfattande lista med mål för företaget. Vi har inte bara uppnått alla mål, vi har gjort det flera år i förväg. Nu är det dags för mig att gå vidare till nya utmaningar”, säger Andras Vajlok i ett skriftligt uttalande.

Andras Vajlok uppmärksammades tidigare i år för sin försäljning av 500 000 aktier i det egna bolaget. Försäljningen skedde den 15 mars till kursen 56:50 kronor, vilket gav en likvid på drygt 28 miljoner kronor. Beskedet fick Paradox aktiekurs att backa ett par procent när det blev känt. 

”Jag behövde få loss pengar eftersom jag tittar på lite andra investeringar som jag tänker göra, framför allt via Pepins", sa han till Di Digital då.

Läs mer: Paradox finanschef sålde aktier: ”Behövde pengar till investeringar via Pepins” 

Efter försäljningen hade Andras Vajlok, via bolaget Silfverlok Invest, ett innehav på 950 000 aktier i Paradox. Dessa aktier är fortfarande i hans ägo, enligt ägardatatjänsten Holdings.

Paradox aktiekurs stod under måndagen i 69 kronor, vilket innebär att bolaget idag har ett börsvärde på närmare 7,3 miljarder kronor.

Direkt / Di Digital

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera