Hoppa till innehållet

Dux-ägaren lanserar skilsmässo-sajt

Dux delägare och före detta vd Charlotte Ljung lanserar en digital plattform för skilsmässor. ”Det här är tjänsten jag själv önskar att jag hade vid mina egna separationer”, säger hon.

Charlotte Ljung, grundare och vd på Endbright.
Charlotte Ljung, grundare och vd på Endbright.Foto: Press.

”Från sängar till separationer.” Med dom orden presenterar Charlotte Ljung sitt nya bolag Endbright, en digital plattform för folk som genomgår en skilsmässa.

Charlotte Ljung är annars känd som en av syskonen i ägarfamiljen bakom sängtillverkaren Dux. Hon var tidigare vd för Dux Nordic, men är idag mest aktiv som ledamot i styrelsen och huvudansvarig för Dux egna hotellkedja och distributionskanal Hotel Duxiana.

Man tampas med sorgen, och känslan av ett misslyckande.

Idén till Endbright fick Charlotte Ljung från sina personliga erfarenheter. Hon har separerat två gånger, en gång 2012 och en gång 2015.

”Det är ju jättetufft! Man tampas med sorgen, och känslan av ett misslyckande. Men det borde ju inte vara så stigmatiserat som det ibland kan vara. En av två äktenskap slutar med skilsmässa”, säger hon.

Charlotte Ljung nämner att hon som företagsledare har goda kunskaper inom juridik och finans. Men hon tyckte ändå att det var svårt att navigera sig genom sina separationer. 

”Det är ju krångligt. Jag såg ett behov av bra rådgivning som inte kostar skjortan. En one stop shop för skilsmässor”, säger hon.

Läs mer: NFT Ventures ökar sitt innehav i Avtal24

Endbright är i grunden en prenumerationstjänst som ska kosta 50-70 kronor i månaden. Ambitionen är att rulla ut sajten i december och appen nästa år.

En topptjänst med egen ”divorce planner” ska också erbjudas.

”För pengarna får man grundläggande hjälp och råd i en process som oftast håller på i 10-14 månader. Man kan vara med längre än så eftersom det ibland finns återkommande behov, som tjänster inom barnpsykologi till exempel”, säger Charlotte Ljung.

Bolaget erbjuder även tilläggstjänster. Man kan köpa 30-minutersmöten med jurister, medlare, coacher, med mera. 

”En topptjänst med egen 'divorce planner' ska också erbjudas”, säger Charlotte Ljung.

Totalt är man fyra medarbetare på bolaget. Men det interaktiva materialet har tagits fram med en rad personer med expertis inom juridik, finans, psykologi, med mera.  

Än så länge har Charlotte Ljung finansierat bolaget ur egen ficka. 

”Det är helt egenfinansierat än så länge. Men jag har fått en del intressanta propåer från investerare och utesluter inte möjligheten att ta in externt kapital längre fram”, säger hon.

För att kunna erbjuda en fullfjädrad tjänst samarbetar Endbright med flera andra bolag. Viktigast av dessa är Familjens Jurist - Sveriges största juristbyrå inom familjerätt med 280 kontor i Sverige.

Andra partners är Hemfrid, som erbjuder hushållsnära tjänster, och Competencer, ett startupbolag som förmedlar coacher och psykologer.

Mitt i Bruset: Skilsmässor och strider sätter techmiljarder i spinn

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera