Hoppa till innehållet

Efter hot om att lämna – nu svänger förlagsjätten om Readly

Aller media har tänkt om vad gäller magasinappen Readly. Enligt ett gemensamt pressmeddelande från förlaget och prenumerationstjänsten står det klart att Aller medias titlar stannar.

Maria Hedengren är vd för Readly.
Maria Hedengren är vd för Readly.Foto: Press, Press

Tre dagar innan börsnoteringen meddelade Readly READ -1,03%Dagens utveckling att två av deras största förlag i Sverige hade sagt upp sina avtal; Bonnier news och Aller media.

Efter någon dags oreda om huruvida det skulle kunna påverka noteringen kunde Readly ändå ringa i klockan den första handelsdagen – och aktien har sedan dess fortsatt att handlas kring öppningskursen på 57 kronor.

Läs mer: Readly övertecknades – och stiger försiktigt: ”Jag så otroligt glad” 

Nu står det också klart att i alla fall ett av de två förlagen tänker fortsätta leverera sina 70 titlar till Readlys läsare.

”Innehållet från Aller media uppskattas av Readlys prenumeranter och vi ser flera spännande möjligheter att ta samarbetet till nya nivåer för att öka deras räckvidd, säger Ranj Begley, innehållschef på Readly i pressmeddelandet.

Aller, som erkände att de inte var nöja med ersättningsnivån på Readly, säger inget om hur det nya avtalet är utformat, mer än att de är nöjda.

”Vi vill att så många som möjligt ska ta del av vårt innehåll på det sätt och via den kanal som passar dem bäst. Readly är utmärkt för att distribuera magasin och har en stor bas av kunder som vi vill nå ut till”, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör och vice vd på Aller media.

Sedan tidigare verkar det dock svårt att övertyga Bonnier news om att komma tillbaka. Enligt vd Anders Eriksson är den ”totala ersättningen från Readly alldeles för låg”, som han sa i samband med nyheten i september.

FOTNOT: Bonnier news äger även Dagens industri.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera