Den nya e-handelsplatsen har gjorts tillgänglig på alla nordiska marknader efter att den tidigare premiärlanserats i Sverige, framgår det av ett pressmeddelande.
”Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden. Homeroom har ett stort utbud av prisvärd heminredning och säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019”, säger vd Hans Ohlsson.
Ellos Group har sedan tidigare e-handelsplatserna Ellos och Jotex.
Läs mer: E-handelsjätten Ellos varslar personal
”Homeroom erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter till bra priser. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna”, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom.
Homeroom bygger på Ellos Groups plattform för e-handelsplatser, som lanserades i början av 2018. Tanken är att plattformen snabbt och effektivt ska kunna vidareutvecklas för olika varumärken och länder.