Hoppa till innehållet

Ellos lanserar e-handelsplatsen Homeroom

Ellos Group har lanserat en ny e-handelsplats för heminredning i Norden, Homeroom.se. 

Annika Mårtensson, vd för Homeroom. Lådor på Ellos lager.
Annika Mårtensson, vd för Homeroom. Lådor på Ellos lager.

Den nya e-handelsplatsen har gjorts tillgänglig på alla nordiska marknader efter att den tidigare premiärlanserats i Sverige, framgår det av ett pressmeddelande.

”Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden. Homeroom har ett stort utbud av prisvärd heminredning och säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019”, säger vd Hans Ohlsson.

Ellos Group har sedan tidigare e-handelsplatserna Ellos och Jotex.

Läs mer: E-handelsjätten Ellos varslar personal 

”Homeroom erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter till bra priser. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna”, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom.

Homeroom bygger på Ellos Groups plattform för e-handelsplatser, som lanserades i början av 2018. Tanken är att plattformen snabbt och effektivt ska kunna vidareutvecklas för olika varumärken och länder.

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera