Annons

Facebook byter företagslogga

Den nya företagslogotypen skiftar i olika färger.
Den nya företagslogotypen skiftar i olika färger. Foto: Skärmdump.
Den sociala mediejätten uppdaterar sin företagslogotyp. Nu står Facebook skrivet i versaler, som skiftar färg för att representera de olika dotterbolagen. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Den nya loggan ska tydligare kommunicera att Facebook numera äger en rad olika bolag – däribland Instagram och Whatsapp. 

”Den här förändringen är ett mycket bättre sätt att kommunicera vår ägarstruktur till de människor och företag som använder våra tjänster för att koppla samman, dela och bygga gemenskap och för att öka deras publik”, skriver Facebook i ett pressmeddelande. 

I den nya loggan har bokstäverna växt till versaler, som skiftar från blått till grönt till rosa. Tanken är att de olika färgerna ska representera en rad appar och tjänster i deras ägo: Whatsapp, Instagram, Oculus, Workplace, Portal, Facebook, Facebook Messenger och den digitala plånboken Calibra. 

Loggan för de befintliga apparna ändras inte. Däremot kommer den nya loggan till exempel kunna ses i Instagram-appen. 

Exempel på vart den nya logotypen kommer att synas.
Exempel på vart den nya logotypen kommer att synas. Foto: Facebook

Den nya logotypen förväntas komma på plats inom de närmsta veckorna och kommer utöver att synas i deras produkter också kunna ses på den nya hemsidan. 

Läs mer: Apple öronmärker 24 miljarder för att lindra bostadsbristen 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer