Hoppa till innehållet

Fortsatt rusning efter svenskduons exklusiva andningsmasker

Airinums andningsmasker har varit slut länge. Men snart får bolaget en ny leverans med tiotusentals masker, som ändå väntas ta slut snabbt. 

Airinums grundare Alexander Hjertström och Fredrik Kempe.
Airinums grundare Alexander Hjertström och Fredrik Kempe.Foto: Joey Abrait

Först skogsbränder i Australien och sedan coronautbrott.
Di Digital har tidigare rapporterat om den ökade efterfrågan av företaget Airinums designade andningsmasker som kostar upp till drygt 700 kronor. Men den senaste tiden har bolagets lager stått tomma.

”Det har varit snustorrt från mitten av februari”, säger bolagets vd Alexander Hjertström. 

I väntan på nya leveranser från tillverkningen i Kina har kunder kunnat skriva upp sig på en väntelista på Airinums hemsida. Varje dag har listan blivit längre, med brett intresse från hela världen.

”Det är en extremt tråkig situation, men det är nu vi verkligen behövs.”

I Kina är produktionen av maskerna åter igång, men bolaget räknar med vissa fortsatta utmaningar på logistiksidan. 

”I början av april får vi in mer produkter och sedan förhoppningsvis kommer nästa till början av sommaren. Vi gör vad vi kan med våra resurser för att få fram så mycket produkter som möjligt.”

Den nya leveransen innehåller tiotusentals andningsmasker, men de väntas ta slut på några dagar. Alexander Hjertström är dock glad åt lite aktivitet i företaget igen. 

”Det är inte kul att driva produktbolag utan produkter, speciellt inte när vi hela tiden får så fin feedback av människor som använder dem och som känner sig säkrare i dem. Senast i går så rockade fashionikonen Marc Jacobs vår mask på Instagram och Gwyneth Paltrow hade en när hon flög från London till Paris, sådana influerare driver ju ytterligare upp efterfrågan i sådana här tider.”

Läs även: Besökarna strömmar in till svenskans coronakarta

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera