Hoppa till innehållet

Fyra heta utmanare inom digital hälsa – de tävlar på Health Tech Pitch Day

Hösten stora pitchevent för digital hälsa, Health Tech Pitch Day, närmar sig med stormsteg. Fyra heta utmanare inom sektorn gör upp i årets upplaga – vem blir nästa stjärnskott som tar hem segern?

Medituner, Doctrin och Care To Translate har tidigare tagit hem segern i Health Tech Pitch Day.
Medituner, Doctrin och Care To Translate har tidigare tagit hem segern i Health Tech Pitch Day.Foto: Di.

De stora nätläkarbolagen Kry och Doktor.se har tillsammans tagit in 2 miljarder kronor i riskkapital i år. Men hur ser det ut med återväxten i sektorn?

Svaret på den frågan ska Di Digital, Dagens Medicin och Digital Hälsa ta reda på under höstens stora event Health Tech Pitch Day som äger rum den 22 oktober i Stockholm.

På grund av coronapandemin kommer årets upplaga av Health Tech Pitch Day, den fjärde i ordningen, att ske digitalt. 

Eventet är kostnadsfritt. Vill du sitta i den virtuella publiken? Anmäl dig via denna länk

I pitchtävlingen som äger rum deltar fyra snabbväxande och innovativa hälsobolag (läs mer om företagen nedan). 

Vinnaren väljs sedan ut av en jury bestående av framstående investerare och riskkapitalister – som belönas med annonsutrymme i Dagens industri och Dagens Medicin.

I tidigare upplagor av Health Tech Pitch Day har Doctrin, Medituner och Care To Translate stått som vinnare.

Med på scenen under dagen är Doctrins grundare Magnus Liungman. Han berättar vad som hänt bolaget sedan segern i Health Tech Pitch Day 2017 och vad som blir deras nästa steg framåt.

Här är bolagen som deltar i pitchtävlingen:

Mindmores medgrundare Sara Wallén.
Mindmores medgrundare Sara Wallén.Foto: Press.

Mindmore – en digital plattform för att testa patienter mot demens och depression

Sajt: https://www.mindmore.com/

Grundades: 2017.

Finansiering: 7,6 miljoner kronor från bland annat Almi Invest och Leksell Social Ventures.

Affärsmodell: Prenumeration.

På scen: Sara Wallén.

Remisshjälpens vd och grundare Alexander Knezevic.
Remisshjälpens vd och grundare Alexander Knezevic.Foto: Press.

Remisshjälpen – en digital plattform som effektiviserar remissflöden till sjukvården 

Sajt: https://www.remisshjalpen.se/

Grundades: 2017.

Finansiering: 16 miljoner kronor från bland annat Almi Invest och Add Health Media.

Affärsmodell: Prenumeration och försäljning.

På scen: Alexander Knezevic.

Hani Movahed och Meybod Kia har grundat Mypick.
Hani Movahed och Meybod Kia har grundat Mypick.

Mypick – digital tjänst där vårdpersonal och vårdgivare kan hitta varandra utan mellanhänder

Sajt: https://www.mypick.se/

Grundades: 2016.

Finansiering: Inget externt kapital.

Affärsmodell: Försäljning, prenumeration och freemium.

Grundare: Hani Movahed och Meybod Kia.

Boneprox grundare Peder Remman, Theodor Remman och Anton Kärrbrink.
Boneprox grundare Peder Remman, Theodor Remman och Anton Kärrbrink.Foto: Press.

Boneprox – använder AI för att diagnostisera stora folksjukdomar som benskörhet via tandvården

Sajt: https://www.boneprox.se/

Grundades: 2013.

Finansiering: 5 miljoner kronor från bland annat Backing Minds.

Affärsmodell: Prenumeration.

På scen: Peder Remman. 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera