Hoppa till innehållet

”Google för ljud” tar in färska miljoner

Företaget som kallats ”Google för ljud” tar in finansiärer i hopp om att ta nästa internationella kliv. ”Vi vill snabbt ut i världen, ut från Gamla stan och över Atlanten”, säger Tor Rauden Källstigen, vd för All Ears.

Tor Rauden Källstigen, vd för All Ears.
Tor Rauden Källstigen, vd för All Ears.

Fram till 2016 existerade enbart manuell mediebevakning av talade kanaler, det vill säga att människor analyserade utvalda nyhetssändningar. Detta utfördes framför allt av studenter och i låglönelöneländer som Estland och Indien. Med All Ears lansering samma år ritades kartan om.

”I dag är vi det enda företaget som har den enda heltäckande mediebevakningslösningen för talade kanaler”, säger vd:n Tor Rauden Källstigen.

Nu är All Ears, som tidigare hette Signal Signal, mitt uppe i en investeringsrunda. På den nya ägarlistan står ängelinvesterare med nyckelroller på exempelvis Truecaller TRUE B -0,58%Dagens utveckling och Spotify, samt profiler som Simon Josefsson från Yubico och den tidigare ishockeyspelaren Mattias Weinhandl.

”Vi tar in finansiärer i hopp om att bli världsledande inom insikter om framtidens medielandskap. Rundan är i princip fulltecknad men innan sista deadline i månadsskiftet har vi ytterligare lite utrymme kvar för några utvalda investerare.”

Läs mer: Så vill Signal Signal kvantifiera det vi pratar om 

Totalt reser All Ears ungefär 5 Mkr som kommer att användas för att utveckla produkten, med också för att nå ut i nya geografier, som Tor Rauden Källstigen uttrycker det.

”Vår internationella expansion är otroligt viktig. Vi vill snabbt ut i världen, ut från Gamla stan och över Atlanten. Potentialen är jättestor och det är många som efterfrågar riktigt bra koll på Youtube, podcasts, radio, tv och andra talade medier”, säger Tor Rauden Källstigen.

Företaget, som omsätter 4 Mkr i år, finns i Norge sedan 2018 och i Danmark sedan i somras. I januari signerades också ett kontrakt med företagets första amerikanska kund, en större pr-nätverksbyrå.

”Förstudien inför lanseringen i USA var spännande och förbluffande. Vi trodde att vi skulle möta konkurrens direkt, men det visade sig att talad mediebevakning är eftersatt även där.”

Läs mer: ”Google för ljud” tar in pengar och siktar internationellt 

Ambitionen med All Ears, säger Tor Rauden Källstigen, är större än att låta kommunikationschefer på bolag som SJ, Toyota och Systembolaget att förstå ett nytt talat medielandskap. 

”Våra kunder vill bevaka vad som sägs om deras varumärken för att snabbt kunna agera om en pr-kris uppstår. Att vara först på bollen är det allra viktigaste i krishantering.”

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera