Hoppa till innehållet

Här är Apples nya hörlurar: Dubbelt så dyra som konkurrenten

Sony, Bose och svenska Zounds Marshall-hörlurar anses vara bland de bästa på konsumentmarknaden. Nu kommer Apple in och går i direkt klinch med de etablerade märkena – men är mer än dubbelt så dyra som andra topplurar.

Apples nya hörlurar Airpods Max.
Apples nya hörlurar Airpods Max.

Apples Airpods har blivit en global succé. Efter lanseringen av de första versionerna av de små trådlösa hörlurarna exploderade den så kallade ”true wireless”-trenden i världen.

Nu lanserar Apple nya hörlurar i Airpod-familjen – men den här gången en synnerligen inkörd modell; over-ear.

Hörlurarna som ska innehålla allt från aktiv brusreducering till 7.1-surroundljud, har precis som de små hörlurarna det smarta Applebyggda H1-chipet för snabb och effektiv parkkoppling via bluetooth. Nytt är en ”digital krona”, känd från Apple watch, för att styra musik och röstassistenten Siri.

Men det mest anmärkningsvärda med modellen, kallad Airpods max, är priset – 6695 kronor.

Läs mer: Svenska hörlurar gör helomvändning med ny vd: ”Apple är konkurrenten”

”Airpods är världens mest populära hörlurar just för att de är enkla, har otroligt bra ljudkvalitet och ikonisk design. Med Airpods Max tar vi den magiska Airpods-upplevelsen till over-ear-formatet med hifi-ljud”, säger Greg Joswiak, Apples Senior Vice President för Worldwide Marketing. 

”Airpods Max kombinerar en specialanpassad akustisk design, H1-chip, avancerad mjukvara och kraften hos beräknat ljud till en trådlös ljudupplevelse i en klass för sig.”

Hörlurarna kommer att ställas mot de redan etablerade jättarna på marknaden, som alla är betydligt billigare.

Sonys toppmodell WH-1000XM4 finns från 3900 kronor. Bose absoluta värstingmodell ”Noise cancelling 700” finns från 3700 kronor. Och Zounds produkt Marshall Monitor II A.N.C. 3200 kronor.

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera