Hoppa till innehållet

Här är Linköpingsbolagen som tävlar i Di Startup tour

Matsvinn, stress och språkbarriärer. Det är några av problemen som startupbolagen som pitchar på Startup Tour i Linköping den 17 oktober vill lösa. Här är de sju bolagen.

De tävlande i Di Digital Startup Tour Linköping: Linkura, Signality, Deligate, Agricam, Sibship, Worldish och Skira.
De tävlande i Di Digital Startup Tour Linköping: Linkura, Signality, Deligate, Agricam, Sibship, Worldish och Skira.Foto: Kollage

Di Digital Startup Tour reser vidare i jakt på Sveriges hetaste startupbolag. Nästa stopp är Linköping.

Den 17 oktober på Torn1 ska regionens representant väljas ut till den stora finalen i Stockholm 28 november där 1 miljon kronor i annonspengar från Bonnier News och andra fina priser står på spel.

Nu har de sju bolag som ska pitcha inför juryn och publiken valts ut (se nedan).

På scen under eftermiddagen intervjuas även Yosef Mohamed, medgrundare och vd för Transfergalaxy (NTL), och Jessica Löfström, grundare av Expanderamera.

Läs mer: Transfer Galaxy skickar pengar digitalt från 25 länder – omsättningen rusar 

Dagen bjuder också på speed dating med inresta investerare och en pitch-lärare som är öppen för dig som jobbar på ett tillväxtbolag eller är sugen på att bli entreprenör. Först till kvarn gäller. 

Klicka här för att se hela schemat och för att säkra din plats i publiken.

Läs även: Linköping som startupstad: ”Det kryllar av ingenjörer i stan” 


Här är bolagen som tävlar i Linköping:

Agricam (NTL) - Deras bildsystem ska tidigt upptäcka sjukdomar hos boskap

Teamet på Agricam
Teamet på AgricamFoto: Agricam/Press

Segment: Mjukvara, hårdvara, green-tech
Grundades: 2010
Pitchare: Ellinor Eineren
Finansiering: Affärsänglar, Almi Invest
Hemsida: http://www.agricam.se

Deligate (NTL) - Digital bäst-före-märkning ska minska butikernas matsvinn

Teamet på Deligate
Teamet på DeligateFoto: Deligate/Press

Segment: Mjukvara
Grundades: 2016
Pitchare: Adam Vikström
Finansiering: Affärsänglar
Hemsida: http://deligate.se 

 

Linkura (NTL) - Forskningsbaserad AI ska skydda företag från stress

Teamet på Linkura
Teamet på LinkuraFoto: John Sandlund

Segment: Mjukvara, Hårdvara, Health-tech
Grundades: 2013
Pitchare: Johan Gunnarsson
Finansiering: Affärsänglar, Almi invest
Hemsida: http://www.linkura.se 

 

Sibship - Interaktiva 3d-visualiseringar av vaginan ska förbättra sjukvården

Louise Berg på Sibship
Louise Berg på SibshipFoto: Niclas Fasth

Segment: Utbildning, Health-tech, Marknadsföring
Grundades: 2016
Pitchare: Louise Berg
Hemsida: http://www.sibship.se


Signality (
NTL) - Bygger en AI som hämtar data från direktsändningar av sport och visar för tittarna

Michael Höglund på Signality
Michael Höglund på SignalityFoto: Signality/Press

Segment: Data, media
Grundades: 2016
Pitchare: Michael Höglund
Finansiering: Affärsänglar samt Almi Invest
Hemsida: http://signality.com

 

Skira (NTL) - Digital handelsplats för spannmål ska öka lönsamheten i lantbruket

Teamet på Skira
Teamet på SkiraFoto: Skira/Press

Segment: Mjukvara, e-handel & marknadsplatser, fintech, green-tech
Grundades: 2015
Pitchare: Felicia Bindekrans
Finansiering: Riskkapital
Hemsida: http://skira.se

 

Worldish (NTL) - Utvecklar digitalt verktyg som ska bryta ned språkbarriären mellan vårdpersonal och patienten

Teamet på Worldish
Teamet på WorldishFoto: Worldish/Press

Segment: Health-tech, mjukvara
Grundades: 2017
Pitchare: Abhishek Jacob
Finansiering: Affärsänglar
Hemsida: http://worldish.se

 

Di Startup Tour – Linköping 17 oktober 

Deltävlingen drar igång kl. 15.15 med speed dating på Torn1, Tornbyvägen 1 i Linköping. Anmäl dig till en plats i publiken här

Efter deltävlingen i Linköping åker Di Startup Tour vidare till Göteborg den 24 oktober och till Malmö den 7 november. Den stora finalen går sedan av stapeln den 28 november i Stockholm. På spel står bland annat 1 miljon kronor i annonspengar från Bonnier News. Läs mer om Di Digital Startup Tour här

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera