Hoppa till innehållet

Hennes plattform ska göra storbolagen hållbara

Norrsken-backade Worldfavor lockar storbolag till sin digitala hållbarhetsplattform. ”Ett bevis på att hållbarhetsfrågan är aktuell”, säger Frida Emilsson, medgrundare och operativ chef på Worldfavor.

Frida Emilsson, som grundade Worldfavor ihop med Andreas Liljendahl, Pär Gustafsson och Lars-Peter Eriksson.
Frida Emilsson, som grundade Worldfavor ihop med Andreas Liljendahl, Pär Gustafsson och Lars-Peter Eriksson.Foto: TT/Press

Worldfavor är en digital plattform som hjälper bolag att enklare arbeta med miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet.

När de fyra grundarna startade bolaget 2013 var den initiala tanken att bygga en sajt där användarna kunde jämföra företags hållbarhet. Men med tiden visade det sig att det snarare var företagen som behövde hjälp och entreprenörerna fann sin lucka på marknaden. 

”Plattformen hjälper företag att arbeta med sina hållbarhetsmål digitalt och kommunicera arbetet med kunder och andra intressenter. Den gör det också enkelt att dela information med andra företag globalt”, säger Frida Emilsson och berättar att plattformen lanserades under andra halvan av 2016.

Läs mer: Ska tvätta bort bolags skamfläckar med nytt kapital

I fjol mottog bolaget en investering på 6,5 miljoner, varav 4,5 Mkr kom från Norrsken Foundation som Klarna-grundaren Niklas Adalberth står bakom. Sedan dess har Worldfavor fokuserat på att skala upp försäljningen och användarbasen.

I dag är de elva anställda och har 5 500 anslutna företag som använder plattformen, däribland SAS, Martin & Servera, Nudie Jeans, Hemfrid och Ragn-Sells.

Läs mer: Norrsken gör sin första investering via fonden – i Worldfavor

”Det känns superbra att vi har lyckats attrahera stora bolag som har krav på prestanda. Det ger oss trovärdighet och det är verkligen ett bevis på att hållbarhetsfrågan är aktuell”, säger Frida Emilsson.

Hon avböjer att kommentera bolagets resultat för 2017.

I nuläget finns kundkretsen i Sverige och Storbritannien, men bolaget har som målsättning att nå fler länder. 

”Det finns en stor global marknad och det kommer vi att lägga krut på”, säger Frida Emilsson.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera