Annons

H&M-familjens doldisbolag ljudlägger världen

Di Digitals reportrar Björn Wallenberg och Johannes Karlsson.
Di Digitals reportrar Björn Wallenberg och Johannes Karlsson. Foto: Di.
Konsumtionslånen kostar svenskarna mer än bolånen – men vad händer när krisen slår till? Spel- och musikmarknaden ser samtidigt ut att klara sig relativt helskinnade ur coronakrisen.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Viruskrisen kan göra att fler svenskar riskerar att hamna i skuldfällan, varnar experter, drivet av dyra konsumtionslån med hipp marknadsföring. Det diskuterar våra reportrar Björn Wallenberg och Johannes Karlsson i veckans avsnitt av Digitalpodden.

När världen sitter i karantän ökar efterfrågan på tv – och ljud. Marknaden för strömmad musik väntas växa med 25 procent i år och det gynnar inte bara storbolag som Spotify, utan även doldisföretag som svenska Dirac.

Och så fortsätter vi zooma in på de svenska spelutvecklarna. Coronakrisen verkar ha inneburit ”high score” för hela branschen.

Lyssna på veckans podd här:

Länk till acast

Du hittar även Digitalpodden på Acast, Apple Podcasts och Spotify.

Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl: digital@di.se

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer