Hoppa till innehållet

H&M smyglanserar sin nya startupsatsning Nyden

H&M:s Nyden har påbörjat första steget i sin smyglansering. Varumärket, som behandlas som ett startupbolag inom koncernen, ska designa kläder tillsammans med influencers. 

Nydens Oscar Olsson och smyglanseringen av varumärkets kläder.
Nydens Oscar Olsson och smyglanseringen av varumärkets kläder.Foto: pressbild/ Nyden

H&M:s nya varumärke Nyden, som speciellt riktar sig till millennials, generationen födda från tidigt 80-tal till sent 90-tal, har varit känt sedan slutet på 2017. Mest uppmärksamhet fick märket genom att Nydens grundare Oscar Olsson intervjuades i The Cut i december då han berättade mer om bakgrunden till den problemtyngda modejättens satsning. 

Tillsammans med influencers, som Oscar Olsson kallar ”tribe leaders”, ska Nyden skapa kläder som ska attrahera målgruppen. Hittills har man kunnat gå ut med två namn, skådespelaren Noomi Rapace och tatueringsprofilen Doctor Woo är två av personerna som ska inspirera modet på sajten. 

Nyden genomför just nu sin första av fyra smyglanseringar på sajten.
Nyden genomför just nu sin första av fyra smyglanseringar på sajten.Foto: Nydens hemsida.

Nu har Nyden påbörjat sin smyglansering av märket genom att sälja ett litet antal t-shirtar på sajten. Ytterligare tre smyglanseringar kommer att följa enligt uppgifter på Nydens hemsida.

När den stora lanseringen ska ske är däremot ingenting som H&M:s presstjänst vill ge mer information om.

”Vi behandlar Nyden som en liten startup inom H&M-gruppen”, säger Iñigo Sáenz Maestre på presstjänsten och hänvisar till Nydens sajt.

Nyden är inte H&M:s enda pågående nätsatsning. En annan satsning är Afound som ska lanseras både online och med fysiska butiker i Sverige under 2018.

Läs även: E-handelsprofilerna: ”H&M:s Afound kan bli stort” 

Satsningarna på nya varumärken sker samtidigt som H&M:s aktie har tappat över 40 procent det senaste året till följd av försämrade marginaler, låg tillväxt och en e-handelssatsning som har svårt att lyfta. 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera