Annons

Högvinstbank ”utan avgifter” får kritik för höga avgifter

Northmills grundare och vd Hikmet Ego och bolagets Rebilla-kort.
Northmills grundare och vd Hikmet Ego och bolagets Rebilla-kort. Foto: Press.
Svenska Northmill, som har en färsk banklicens i ryggen, läxas upp av Konsumentverket för vilseledande reklam och oskäliga förseningsavgifter. Nu väljer bolaget att helt dra tillbaka det kreditkort som kritiseras av myndigheten.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer