Hoppa till innehållet

Hon blir ny vd för Fitnesscollection

Malin Torstensson blir ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Bolaget tog nyligen in Aggregate Media som delägare – i utbyte mot 10 miljoner kronor i reklamutrymme. 

Malin Torstensson, ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Foto: Pressbild
Malin Torstensson, ny vd för gym-appen Fitnesscollection. Foto: Pressbild

Fitnesscollection fungerar som ett slags Airbnb för gym och träning. Användaren betalar en fast månadsavgift på 790 kronor och får då tillgång till hundratals träningspass i exempelvis yoga, crossfit, dans och kampsport på olika gym och studior.

Nu står det klart att Malin Torstensson tar över som vd på det unga startupbolaget. Hon var tidigare verksamhetschef på bolaget. 

”Tillsammans med resten av teamet har jag det senaste året arbetat aktivt för att utveckla produkten för att kunna erbjuda våra medlemmar ett modernare och enklare sätt att träna”, säger hon.

Läs mer: Tunga namn går in i Fitnesscollection

Fitnesscollection (NTL) har växlat upp ordentligt det senaste året och har bland annat slutit ett investeringsavtal med Aggregate Media Fund. Detta ger Fitnesscollection rätt att utnyttja medieutrymme till ett värde på 10 miljoner kronor i omkring 100 olika kanaler som ägs av de stora mediebolagen. 

”Vi har valt att göra vårt medlemskap mer flexibelt och mångsidigt genom att ta bort alla begränsningar. Nu kan våra medlemmar träna hur många gånger dem vill på alla våra studios. När vi nu får ett ännu större medieutrymme via Aggregate Media kommer vi att förbättra tillväxten av Fitnesscollection ytterligare. Vi är mycket glada över vårt partnerskap med Aggregate Media och jag är övertygad att detta kommer att stärka våra marknadsposition  i Sverige”, säger Malin Torstensson.

Fotnot: NTL-länkarna i texten går till Nordic Tech List, en öppen användargenererad databas med investerarna och bolagen på den nordiska techscenen.

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera