Hoppa till innehållet

HTC visar upp sitt nya VR-kit

Taiwanesiska HTC har fått kritik för att deras VR-kit Vive är för tungt och svårt att justera. Nu gör sig bolaget redo att släppa sin uppföljare Vive Pro. 

HTC visar upp sitt nya VR-headset Vive Pro.
HTC visar upp sitt nya VR-headset Vive Pro.Foto: pressbild

Taiwanesiska HTC har under CES-mässan visat upp en ny version på sitt virtual reality-headset Vive, rapporterar The Verge. 

Det handlar om Vive Pro som är utrustat med inbyggda hörlurar och en bildupplösning som är 78 procent bättre än hos föregångaren. Bildupplösningen uppges även slå rivaliserande Oculus Rift och Windows Mixed Reality.

I tillägg uppges Vive Pro även komma med ett huvudband som ska ta bort klagomålen på ursprungliga Vive om att den var svår att justera och tung.

Läs även: HTC öppnar över tusen VR-arkader innan slutet av 2017 

Andra produktdetaljer kring Vive Pro är att den har dubbla mikrofoner och framåtvända kameror. De sistnämnda är avsedda för utvecklare att dra nytta av, uppger tekniksajten.

Skärmen är i oled och Vive Pro uppges på baksidan vara kompatibel med både 1.0 och 2.0 SteamVR tracking.

HTC angav inte ett lanseringsdatum eller prislapp för Vive Pro men tillade att produkten väntas anlända inom snar framtid. 

Vad gäller Vive kommer den produkten att finnas tillgänglig för köp under resten av 2018, enligt uppgift.

Läs även: Spelnavet Skövde är på VR-offensiv i Silicon Valley 

Finwire/ Di Digital

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera