Hoppa till innehållet

Impact Summit Åre – se allt från Di Digitals storsatsning på hållbarhet

Di Digitals arena Impact Summit Åre har under torsdagen premiär. Tillsammans med Google och stiftelsen Norrsken lyfter vi de viktigaste samhällsutmaningarna och tekniska innovationerna. Här kan du se alla intervjuer och debatter från dagen.

Impact Summit Åre arrangeras av Di Digital tillsammans med Google och ingår som del i Åre Business Forum. Programmet fokuserar på socialt entreprenörskap och så kallade impact-investeringar, det vill säga investeringar som görs i bolag vars affärsidé handlar lika mycket om att lösa samhällsproblem som att tjäna pengar.

Anna Wikland, chef Google Sverige.
Anna Wikland, chef Google Sverige.Foto: Hampus Andersson, Hampus Andersson (Di)

TV: Intervju med Niklas Adalberth, grundare av stiftelsen Norrsken och Anna Wikland, chef för Google Sverige. 

Kognitys Karin Bjerde, samt grundarna Hugo Wernhoff och Nicholas Johansson.
Kognitys Karin Bjerde, samt grundarna Hugo Wernhoff och Nicholas Johansson.

TV: Tove Larsson, Chief Investment Manager Norrsken presenterar Norrskens lista The Impact 100 där bland annat startup tour-vinnarna Kognity ingår och finns på plats i Åre. 

Tomas Tobé (M), gruppledare för EU-nämnden.
Tomas Tobé (M), gruppledare för EU-nämnden.Foto: Claudio Bresciani/TT

TV: Investeringar och tillväxt i hållbarhet. Paneldiskussion med Tove Larsson, Chief Investment Manager Norrsken, Karin Ebbinghaus, Investment Manager Almi Invest Greentech, Judit Wefer, Programledare Social Innovation Vinnova, Tomas Tobé, Gruppledare EU-nämnden. 

Susanna Campbell, chief investment officer, Norrsken Foundation.
Susanna Campbell, chief investment officer, Norrsken Foundation.Foto: Jack Mikrut

TV: Susanna Campbell intervjuas om investeringar i startupbolag med hållbarhet som affärsidé.

Anders Ygeman (S), Digitaliserings- och energiminister.
Anders Ygeman (S), Digitaliserings- och energiminister.Foto: Amanda Lindgren

TV: Intervju med Anders Ygeman (S) om digitalisering och hållbarhet.  

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera