Annons

Influencerbolaget Starflow tar in kapital – satsar på gastronomi

David Gabor, grundare och vd för Starflow.
David Gabor, grundare och vd för Starflow. Foto: Pressbild
Influencerplattformen Starflow tar in 7 miljoner kronor i färskt kapital. Bolaget backas av kändisar som Erik Saade och Per Moberg, samt finansprofiler som Fredrik Wester och Harald Mix. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Startupbolaget Starflow har tagit in 7 miljoner kronor och planerar att ta in mer kapital i ytterligare en runda. Det sade grundaren och vd:n David Gabor i samband med Financial Stockholms investerarmöte på Anglais under måndagskvällen. 

”Kapitalet ska användas för marknadsföring”, säger David Gabor. 

Starflow har tagit fram en plattform som skall hjälpa influencers att tjäna pengar på sina följare. Gabor menar att influencers får alldeles för dåligt betalt av de stora plattformarna. Istället för att söka enorma följarskaror bör de likt företag fokusera på att hitta intäkterna hos de verkligt intresserade och engagerade. Därför skapade han Starflow, ett bolag som skall tjäna pengar på att erbjuda en kommersiell plattform för just influencers. 

Företaget skall dels ge utrymme för influencers att tjäna pengar men det är även tänkt att vara en plattform för exempelvis produktionsbolag att hitta kunder.

Starflow har inledningsvis valt att fokusera på gastronomi. Bland aktörer på plattformen märks Per Moberg och champagneexperten Richard Juhlin. Långsiktigt ser man en expansion in till ytterligare områden. 

Plattformen som Starflow tagit fram är klar. Några betydande investeringar i teknik ser inte Starflow-grundaren framför sig. Istället handlar det om investeringar i marknadsföring av själva plattformen.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer