Hoppa till innehållet

Izettles säljflirt, H&M-familjens hemliga fond och dansk e-handelsattack

Väntan är över – veckans avsnitt av Digitalpodden är här. 

Di Digitals redaktion. Övre raden: Mimi Billing, Daniel Goldberg (som nyligen lämnade Di Digital), Miriam Olsson Jeffery och Jonas Leijonhufvud. Nedre raden: Sven Carlsson, Viktor Ström och Josefin Jakobsson. Foto: Jesper Frisk

PODD

Di Digitals redaktion. Övre raden: Mimi Billing, Daniel Goldberg (som nyligen lämnade Di Digital), Miriam Olsson Jeffery och Jonas Leijonhufvud. Nedre raden: Sven Carlsson, Viktor Ström och Josefin Jakobsson. Foto: Jesper Frisk

I veckans avsnitt av Digitalpodden analyserar Sven och Jonas Di Digitals avslöjande om H&M-familjens riskkapita lbolag DIG Investment, som i det tysta investerat inte bara i Spotify utan också i Silicon Valley-drakar som Lyft och Palantir.

De analyserar även betalbolaget Izettle, som tagit in nästan 600 miljoner kronor i finansiering. Vd Jacob de Geers säger sig nu vara öppen för allt – en försäljning eller en börsnotering.

Sedan firar vi att Apples Iphone fyller tio år med vår Silicon Valley-korrespondent Miriam Olsson Jeffery som var på plats när det begav sig. Vi frågar oss hur mycket appmarknaden är värd.

Vi rundar av med en analys av den danska mediejätten Egmonts e-handelsräd i Sverige. Deras investering på 40 Mkr i nätbutiken Outnorth är den fjärde i Sverige. Hur tänker Egmont? Och varför har man valt en så pass annorlunda strategi från konkurrenter som Bonnier och Schibsted?


Lyssna på veckans avsnitt här:

https://embed.acast.com/digitalpodden/izettlessaljflirt-h-m-familjenshemligafondochdanske-handel

Du hittar även Digitalpodden på Acast och direkt i iTunes


Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera