Välkomna till New York-börsen, Spotify!
Er ena grundare vägrar att prata om er kommande notering, men ni bekräftade den ju i våras för Financial Times.
Nu när ert sista stora licensavtal är påskrivet, det med Warner, kan vi väl slå fast att detta kommer att ske?
Ni är tydligen inte intresserade av en vanlig notering.
Alla uppgifter antyder att ni går till börsen utan att samla in pengar från nya investerare i förväg. Lite som en sista protest mot kvartalskapitalismen som er vd Daniel Ek avfärdade redan 2012.
Därmed kan era befintliga ägare förmodligen börja sälja av sina innehav tidigare än vad som annars hade varit fallet.
Ni lär värderas till en bit över 100 miljarder kronor. Det gör er till det största av nollnolltalets våg av europeiska techbolag.
Jag är imponerad – och många andra med mig. Sist vi hörde något var Apple Music inte ens hälften så stora som er.
Jag vet att vissa, till exempel Sky, skriver att en värdering på drygt 80 miljarder kronor, eller 10 miljarder dollar, är att vänta. Men oroa er inte för det.
Läs mer: Bekräftat: Spotify noteras i New York
Er aktie handlas ju inofficiellt för 3700 dollar nu och det saknas knappast villiga köpare, enligt våra uppgifter. Det ger en värdering på 14 miljarder dollar, eller 113 miljarder kronor.
Börsjätten Zalando, som är värt cirka 80 miljarder kronor, kan bara vara avundsjuk.
Jag förstår om ni ändå är lite oroliga. Er musiktjänst går ju fortfarande inte runt. Det verkar vara ert allra största problem just nu.
I januari hade ni drygt 7 miljarder kronor i kassan. Om inte era förluster från i fjol (drygt 5 miljarder kronor) krymper i år kommer det kännas ganska skralt i kassan när ni ska noteras. Därför är det extra kaxigt att gå till börsen utan att be om mer pengar.
Ni har ju alltid spelat ett högt spel.
Det är svårt att veta hur ni tänkte lösa detta, eftersom ni så sällan verkar vilja prata om ert bolag. Förutom på er blogg, förstås, och via anonyma källor.
Läs mer: Så motarbetar Spotify nya skatter världen över
Men oroa er inte för mycket. Om jag får gissa litegrann skulle jag tro att ni snart har flera nya intäktskällor.
Kanske börjar ni sälja data till företag som bokar turnéer åt artister. Reklam har ni ju redan pratat om. Ytterligare en väg är att börja ge ut musik själva – där kan vi börja snacka kaxiga strategier.
Historien om er är med andra ord långt ifrån över. Börsnoteringen sätter ju bara punkt för ert första årtionde, i runda slängar.
Ska ni inte korka upp champagnen och hålla en presskonferens?