Hoppa till innehållet

Kry-grundarens Leasify tar in SEB som delägare

Företagstjänsten Leasify tar in 15 Mkr från bland andra SEB Venture Capital och NFT Ventures. Nästa räkenskapsår ska omsättningen nå 100 Mkr.

Fredrik Jung Abbou är en av grundarna till Leasify.
Fredrik Jung Abbou är en av grundarna till Leasify.

Leasify (NTL) har byggt en digital plattform som hjälper bolag att få bättre hyres- och leasingavtal, exempelvis när en kaffemaskin ska hyras. Nu satsar Leasify vidare och tar in 10 miljoner kronor från SEB Venture Capital (NTL).

De befintliga ägarna NFT Ventures (där Bonnier, som äger Dagens industri, är en av investerarna) och affärsängeln Daniel Andersson går in med ytterligare 5 Mkr i kapitalrundan.

”Det känns fantastiskt”, säger Leasifys vd Richard Jonsson om att få in SEB Ventures som investerare.

”Framför allt ska vi fortsätta att utveckla vår digitala tjänst”, fortsätter Richard Jonsson när han beskriver vad det nya kapitalet ska användas till.

Läs mer: Så högt värderas Kry efter jätterundan

Kapitalrundan värderar Leasify till 60 Mkr. I våras tog Leasify in 2,1 Mkr som skulle användas till att öka försäljningen, något som gett resultat.

”Vi har växt med 500 nya företagskunder under året, vilket varit över förväntan. Nu under hösten har vi börjat visa svarta siffror och då har vi valt att trycka på ytterligare därför att det finns en otrolig efterfrågan”, säger Richard Jonsson.

Leasify grundades 2014 av Richard Jonsson, tidigare Sverigechef på Ikano Bank Företag, Richard Nilsson, tidigare på Ikano Bank och GE Capital samt Fredrik Jung Abbou (NTL), som bland annat är en av grundarna till Lendo och Kry (NTL).

De flesta bolag sitter på hyres- och leasingavtal för till exempel kopiatorer eller kaffemaskiner. Leasify har byggt en digital plattform där bolag kan lägga upp sina leasing- och hyresavtal. När avtalen sedan går ut kan bolagen få offerter från flera leverantörer och därmed sänka sina kostnader.

Leasify har ett brutet räkenskapsår och för det som avslutades i juni 2016 omsatte bolaget 10 Mkr och gjorde en förlust på 2,9 Mkr.

”Vid nästa bokslut hoppas jag att vi omsätter 50 miljoner kronor och bokslutet efter det 100 miljoner kronor”, säger Richard Jonsson.

Läs mer: Sveriges 52 mäktigaste tech-investerare: Fredrik Jung Abbou

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera