Lägre intresse för Candy Crush – intäkterna sjunker
Lägre intresse för Candy Crush – intäkterna sjunker
Den svenska studion Kings senaste spel Candy Crush Friends Saga laddades ned över 10 miljoner gånger under första veckan.
Det betyder att intresset för Candy Crush-serien sjunker. Föregångarna Soda Saga laddades under samma period nämligen ned 14 miljoner gånger och Jelly Saga 13 miljoner gånger.
Candy Crush Friends Saga släpptes globalt den 10 oktober och var Kings första nyutgivning i serien sedan Jelly Saga som lanserades i januari 2016.
Intäkterna för det nya spelet har hittills nått 780 000 dollar. Det är lägre än för Soda Saga med 3,7 miljoner dollar och Jelly Saga med intäkter på 1,7 miljoner dollar.
I ett uttalande skriver bolaget att det inte var helt oväntat att nivåerna skulle vara lägre och att konkurrensen är hård från exempelvis andra King-spel.
Sedan 2015 ägs Stockholms-baserade King av den amerikanska speljätten Activision Blizzard.
(Finwire/Di Digital)
Läs mer: King har blivit en kassako för nya ägaren
Läs mer: Skattesmällen tynger ner King – betalar in 445 miljoner