Hoppa till innehållet

Isabella Löwengrip lägger ned ännu ett bolag

Entreprenören Isabella Löwengrips bolagsgrupp krymper nu ytterligare. En satsning som skulle hjälpa företag med sociala medier är på väg att avvecklas efter några år med blygsam omsättning.

Isabella Löwengrip
Isabella LöwengripFoto: Jesper Frisk

Med buller och bång siktade Isabella Löwengrip på att lansera sitt sminkvarumärke Löwengrip Beauty, som omsatte 100 miljoner kronor under 2019, i USA.

Men efter att stora kedjor som Sephora tackade nej och extern finansiering uteblev tvingades bloggdrottningen till stora neddragningar inom hela sin företagssfär.

I februari kunde Di rapportera att hon valt att sälja Löwengrip Beauty till det norska kosmetikabolaget Dermanordic efter misslyckandet. Någon köpeskilling för affären är inte känd.

Läs mer: Isabella Löwengrip säljer sitt skönhetsbolag

En olycka kommer sällan ensam. Hennes håraccessoarbolag Hermine Hold såldes och gick senare i konkurs, medan ägarandelar i ”startup-fabriken” Nordic Tech House också avyttrades.

Nu kastar ytterligare ett av hennes bolag in handduken. Det rör sig om Löwengrip Social Relations, som har hjälpt andra företag att ta fram kommersiella kampanjer till sociala medier.

Läs även: Kändisarnas bolag – så mycket tjänar de

Isabella Löwengrip har självmant valt att likvidera bolaget, enligt handlingar hos Bolagsverket. Orsakerna till varför framgår inte och kända borgenärer saknas. 

Företaget hade inga anställda och bytte namn strax före beslutet om avvecklingen. 

Omsättningen i Löwengrip Social Relations har genom åren varit blygsam. I fjol landade den på 0,13 miljoner kronor och året dessförinnan på 0,545 miljoner kronor. Under 2019 delade bolaget ut 0,37 Mkr.

Kvar i företagsgruppen finns Löwengrip Invest, flaggskeppet som administrerat hennes blogg och sociala medier, som i fjol omsatte 17 Mkr från i första hand reklamintäkter.

I mitten av 2019 fanns tillgångar på 11 Mkr i bolaget, men under hösten sparkades alla åtta anställda.

Isabella Löwengrip driver även bolagen Blonde Capital och Economista, men de saknade i princip omsättning i fjol.

Di Digital har sökt Isabella Löwengrip och den redovisningsbyrå på vars adress Löwengrip Social Relations är skriven.

Läs mer: Rekordår för Sveriges influerare – så mycket tjänar de

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera