På tisdagen var det dags för e-handelsbolaget Lyko, som är inriktat på skönhetsprodukter, att göra entré på First North.
Enligt bolaget var intresset för att teckna aktier stort från både allmänheten och institutionella investerare.
”Vi är mycket stolta och glada över det stora intresse som visats för Lyko under listningsprocessen. Det är en skön bekräftelse för vårt erbjudande och vår strategi. Jag ser fram emot att förvalta förtroendet och att tillsammans med våra duktiga medarbetare fortsätta leverera tillväxt”, säger Joanna Hummel, vd för Lyko, i ett pressmeddelande.
Läs mer: Köpfest på nätet – då blir 2017 ett ödesår för butikerna
Totalt fick Lyko in drygt 200 miljoner kronor i nyemissionen samt 4 000 nya ägare. Drygt 100 Lyko anställda valde även att teckna aktier inför noteringen.
”Att så många delar vår tro på Lyko och därmed valt att teckna aktier känns fantastiskt. Det är med stor tillfredställelse vi välkomnar nya såväl som gamla aktieägare att ta del av bolagets fortsatta utveckling, nu som noterat bolag”, säger Rickard Lyko, grundare av Lyko, i en kommentar.
Bolaget fick en lyckad start på karriären som noterat bolag och strax efter klockan 11 bytte aktien ägare för 52,5 kronor. En uppgång på 5 procent jämfört med teckningskursen på 50 kronor per aktie.