På fredagen är det dags för spelutvecklaren Mag Interactive att göra entré på First North.
Mag Interactive grundades i Stockholm för sju år sedan och utvecklar och förlägger mobilspel med ordspelet Ruzzle som den mest kända titeln.
I samband med noteringen genomför Mag Interactive en nyemission där bolaget tillförs omkring 184 Mkr. Teckningskursen låg på 44 kronor per aktie vilket ger ett börsvärde på 1 158 Mkr.
Läs mer: Ruzzle-utvecklaren Mag köper Quizkampens FEO Media
De nya färska miljonerna ska bland annat användas till att utveckla nya spel, vidareutveckla existerande befintliga spel samt bygga en stabil spelarbas. Även potentiella förvärv finns på agendan.
"Det har varit en spännande resa sedan Ruzzle lanserades 2012. Vi är lyckligt lottade som har fantastiska, ambitiösa, hårt arbetande och driva personer i det här bolaget. Vi har kommit långt, men är långtifrån färdiga", säger Daniel Hasselberg, vd för Mag Interactive, i ett pressmeddelande.
Totalt har Mags tio spel laddats ned drygt 200 miljoner gånger och per den 31 augusti hade bolaget 1,6 miljoner dagliga användare och 7,4 miljoner månatliga användare.
I november förvärvade Mag spelbolaget Feo Media, som ligger bakom Quizkampen. Inklusive Feo Medias spelare har Mag Interactive 3,2 miljoner dagliga användare samt 12,8 miljoner månatliga användare.
Läs mer: Stillfront köper tysk speljätte i miljardaffär
Baserat på teckningskursen blir Mag Interactive Sveriges sjätte noterade spelbolag som når en miljardvärdering efter att Stillfront på torsdagen meddelat att de förvärvar den onoterade tyska spelutvecklaren Goodgame Studios vilket fick aktien att rusa.
Efter omkring 42 minuters handel handlades Mag-aktien för 42 kronor per aktie. Ett tapp på 4,5 procent jämfört med teckningskursen på 44 kronor.