Hoppa till innehållet

Många friare till Hemnet och Amazon dyrare än väntat

Tålamodet börjar tryta hos digitala brevförmedlaren Kivra, vars vd Anna Bäck säger att regeringen tagit en springnota på 170 miljoner kronor. Det och Hemnets uppvaktning diskuteras i veckans avsnitt av Digitalpodden.

Di Digitals reportrar Marianne Agazzi, Johannes Karlsson och Miriam Olsson Jeffery.

PODD

Di Digitals reportrar Marianne Agazzi, Johannes Karlsson och Miriam Olsson Jeffery.Foto: Di.

Kivra förmedlar myndighetspost till 3,9 miljoner svenskar men har ännu inte fått en krona betalt av staten. Nu måste Kivras ägare, däribland H&M:s ordförande Karl-Johan Persson och familjen Wallenberg, pytsa in mer pengar än de 230 miljoner kronor som det förlusttyngda bolaget redan har avverkat.

Ett bolag som inte går med förlust är bostadsförmedlaren Hemnet HEM -1,53%Dagens utveckling som nu nosar på börsen enligt källor till både Breakit och Di Digital. Men enligt en rapport från analyshuset Merger Market uppvaktas ägarna samtidigt av flera stora riskkapitalbolag om ett uppköp. Kanske inspirerar EQT:s köp av den spanska mäklarjätten Idealista?

I veckans program inser våra reportrar Johannes Karlsson och Marianne Agazzi att vi kanske missuppfattat Amazons affärsidé. Det är inte billigast som gäller – utan att ha det största utbudet. Så att skönhetsprodukt är 88 procent dyrare hos Amazon än den billigaste e-handlaren ska man inte lägga så stor vikt vid, i ett längre perspektiv. 

Di Digitals årliga evenemang Female Founders går av stapeln den 10 december och alla lyssnare är välkomna att delta digitalt utan kostnad. Miriam Olsson Jeffery berättar mer om pitchtävlingen och de sex deltagande bolagen.

Lyssna på veckans podd här:

Lyssna på podden

Äldre avsnitt av den här podden hittar du genom att gå till vår samlingssida.

Samlingssida för poddar

Du hittar även Digitalpodden på Acast, Apple Podcasts och Spotify.

Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl: digital@di.se

 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera