Annons

Mats Qviberg blir delägare i "Ashs" digitala talangjakt

Arash Pournouri och Mats Qviberg. Foto: Kollage: Gustav Gräll/DI
Arash Pournouri och Mats Qviberg. Foto: Kollage: Gustav Gräll/DI
Mats Qvibergs investmentbolag Custos går in som delägare i före detta Avicii-managern Arash Pournouris digitala talangjakt Self Made. Därmed ges en ledtråd kring hur finansmannen kan tänkas använda tidningen Metro, som han nyligen köpte från Kinnevik.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Managementbolaget At Night Managements grundare Arash "Ash" Pournouri lanserade i veckan den digitala talangjakten och plattformen Self Made. Tanken är att artister ska väljas ut genom "virala auditions" och att programmet sedan ska sändas i Kanal 5.

Satsningen görs i samarbete med Spotify, H&M och mediebolaget Discovery.

Mats Qvibergs investmentbolag Custos har gått in som delägare i projektet, skriver Resumé. Nyligen köpte Custos Metro av Schibsted för 50 miljoner kronor och tidningen kommer att vara mediepartner till Self Made.

Custos går inte ut med vilket belopp de har investerat.

"Hela Self Made-konceptet ligger helt i linje med hur vi ska utveckla vår mediekoncern. Vi kommer att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och vi tror starkt på att gå mot ett livsstilskoncept", kommenterar Metros ordförande och tillika Custos vd Christen Ager-Hanssen investeringen i Self Made.

Enligt Custos kan plattformen som Self Made bygger komma att skalas upp för att användas till mer än musiktävlingen.

"Vi har samlat på oss väldigt mycket inflytande i det globala medielandskapet, dels genom nätverk men även genom förståelse för hur medieklimatet ser ut med lokal förankring", säger Arash Pournouri i ett pressmeddelande.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies