Hoppa till innehållet

Mat.se börjar leverera direkt in i kylen

Först ut var det digitala låsbolaget Glue och Ica. Nu börjar Mat.se i ett samarbete med låsjätten Assa Abloy leverera mat innanför dörren hos kunderna.

Mat.se ska börja leverera mat innanför dörren till ett 50-tal kunder. Till höger: Måns Danielson, vd Mat.se.
Mat.se ska börja leverera mat innanför dörren till ett 50-tal kunder. Till höger: Måns Danielson, vd Mat.se.

Att sitta hemma och vänta på att varor beställda på nätet ska levereras är ett ständigt återkommande irritationsmoment för många. Men med ökad användning av digitala lås kan dessa problem snart vara ett minne blott.

Ett exempel på detta var sommarens pilotprojekt mellan Ica, Glue och Postnord där mat beställd på Ica levererades direkt in i kylskåpen utan att kunderna var hemma. Nu tar matleverantören Mat.se efter. I ett pilotprogram med låsjätten Assa Abloy kommer Mat.se-kunder att få sina matvaror levererade innanför dörren. 

Läs även: Nu ska Ica leverera mat direkt till ditt kylskåp

Assa Abloy har precis som Glue tagit fram ett digitalt lås men i jämförelse med Glue, som har sitt eget mobila system för att kunder ska kunna släppa in främlingar i hemmet, använder Assa Abloy och Mat.se appen Tikky, framtagen av Telenor, för att göra det möjligt att ge ut en tillfällig kod till låset.

I projektet får ett 50-tal familjer testa tjänsten.

Läs även: Matjätten Axfood lägger bud på Mat.se

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera