Hoppa till innehållet

Mimbly kammade hem pitchsegern under Female Founders

Vattenåtervinningsbolaget Mimbly är segrare i pitchtävlingen under Di Digitals event Female Founders.

Mimblys medgrundare Isabella Palmgren.
Mimblys medgrundare Isabella Palmgren.Foto: Jonas Eng

Mimbly utvecklar vattenåtervinningssystemet Mimbox som är en add-on till alla tvättmaskiner oavsett märke och gör att uppemot 90 procent av vattnet kan återvinnas, energi sparas och mikroplaster fångas upp.

Bakom bolaget som grundades 2016 står Chalmersstudenterna Isabella Palmgren och Daniel Colunga, som nu har direktkvalificerat sig till en plats i den tredje upplagan av Di Digitals Startup Tour som går av stapeln i höst.

”Det är jättekul att höra att juryn tycker att miljöfrågan är lika viktig som vi gör”, säger Isabella Palmgren, som pitchade framför Female Founders jury.

Läs mer: Hon vill nå Ikeas kunder med sin uppfinning

Mimbly har under hösten, tillsammans med nio utländska startupbolag, suttit i Ikeas acceleratorprogram i Älmhult. Inför det kommande året satsar bolaget på att skala upp och ta sin miljöräddande produkt till kunderna. 

”Det blir fullt fokus på teknikutvecklingen och få den redo. Vi gör alla tester själva, men nu ska vi börja testa med kund och hitta nya produkter, för att sedan kunna ta in en investering och skala upp”, säger Isabella Palmgren.

Pitchtävlingen är ett av huvudnumren på Di Digitals event Female Founders och ger nystartade bolag chansen att berätta om sina affärsidéer inför en tung techjury.

Läs mer: De gör upp om segern i pitchtävlingen på Female Founders

Mimbly kammade hem segern inför den namnkunniga juryn bestående av Anna Söderholm, investment manager på Almi Invest som är Sveriges mest aktiva investerare i unga tillväxtbolag, Ulrika Saxon som är styrelseproffs och vd för Bonnierkoncernens investeringsarm Bonnier Ventures, Susanna Campbell, styrelseproffs och ordförande för stiftelsen Norrskens investeringskommitté och Indra Sharma som är Venture Lead på riskkapitalbolaget EQT Ventures.

Läs mer: Anna Urombi utses till årets Female Founder 

Utöver Mimbly pitchade rörelselarmet Stilla, VR-bolaget Warpin och tvättappen Washaway. De fyra hade i sin tur valts ut från de 80-tal bolag som ansökt om att få pitcha under tävlingen – mer än dubbelt så många som förra året, då drönarbolaget Globhe tog hem segern.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera