Hoppa till innehållet

Mina Tjänster landar banksamarbete – når nu 7 miljoner användare i Norden

Startupbolaget Mina Tjänster från Göteborg har fått Danske Bank på kroken. Nu ska deras abonnemangstjänst integreras i storbankens kunderbjudande.

Mina Tjänsters tre grundare: Jonas Karles, Marcus Lönnberg och Joakim Sjöblom.
Mina Tjänsters tre grundare: Jonas Karles, Marcus Lönnberg och Joakim Sjöblom.Foto: Jenny Ingemarsson

Det svenska fintechbolaget Minna Technologies inleder ett samarbete med Danske Bank. Det innebär att bolagets abonnemangstjänst, som i Sverige går under namnet Mina Tjänster, kommer att integreras i Danske Banks app. 

Mina Tjänster hjälper användare att optimera pris och innehåll för abonnemangstjänster som telefoni, el och försäkring. Tjänsten tar även ansvar för att avsluta de abonnemangstjänster som användaren inte längre vill ha. 

”Detta är ett exempel på en innovativ digital lösning som vi tror kan göra en skillnad för våra kunder. Det går hand i hand med vår ambition att ge våra kunder en överblick över sin ekonomi”, säger Lars Malmberg, global chef för affärsutveckling på Danske Bank. 

I Danske Banks app kommer tjänsten att heta Abonnementshjælper och ge användaren möjlighet att hantera alla prenumerationer och abonnemang. Samarbetet innebär att ytterligare 2,4 miljoner användare knuts till bolaget och Mina Tjänster når nu totalt 7 miljoner personer i Norden.

Läs mer: Swedbanks första fintechinvestering går till Göteborg 

Tidigare har konkurrenten Swedbank integrerat tjänsten i sin app samt investerat i Minna Technologies. Våren 2017 ledde storbanken en finansieringsrunda på 15 miljoner kronor i bolaget. 

Minna Technologies uppger att man för samtal med ännu fler banker i olika länder och planerar att expandera i ett snabbt tempo framöver. Bolaget grundades 2015 i Göteborg av Joakim Sjöblom, Jonas Karles och Marcus Lönnberg.

Deras tjänst har hittills sparat 151 miljoner kronor åt sina användare som sagt upp eller bytt till billigare abonnemang, uppger bolaget.

(Finwire/ Di Digital)

Läs mer: Prisjakt-grundare blir delägare i Mina Tjänster 

Innehåll från WintAnnons

Wint är Sveriges bästa bokföringstjänst

Med AI:s höga framfart har allt fler aktörer i bokföringsbranschen velat hoppa på tåget och många pratar om automatisering. Men vad automatisering innebär, och hur mycket av det faktiska jobbet de olika tjänster och program som finns på marknaden gör, skiljer sig åt.

Många aktörer i branschen slåss om att påvisa högst automatiseringsgrad. I praktiken handlar det om hur mycket av jobbet som görs av tjänsten och hur mycket av jobbet som görs av användaren själv. 

Nu står det klart att Bokföringssystem.se utnämner Wint till Sveriges främsta bokföringstjänst, med motiveringen att Wint inte bara erbjuder ett bokföringsprogram – de levererar en helhetslösning som överträffar konkurrenterna genom sin förmåga att både automatisera bokföringen och att sömlöst förenkla det administrativa arbetet för sina användare (Se hela resultatet från bokföringssystem.se här). Bokföringssystem.se sätter Wint i topp med orden: ”Den bokföringstjänst som kan mest är Wint. Alltså Sveriges bästa bokföringstjänst när vi gör vår heltäckande granskning.”

Sedan starten 2021 har Bokföringssystem.se jämfört digitala bokföringstjänster och program. Deras sätt att mäta baseras på en grundlig analys av över 100 funktioner, där faktorer som automatiseringsgrad, användarvänlighet, support och möjligheten till en papperslös bokföring vägs samman. Genom detta sätt kan de sedan se hur mycket som bidrar till en smidig bokföring och därefter ge ett betyg. 

Extern länk: Läs mer om bokföringstjänsten Wint här 

Tidsvinst för användaren på riktigt

Wint får 84 poäng av de 100 möjliga, före andra digitala bokföringstjänster och långt före program där man får sköta bokföringen själv.

 – Det är alltid skönt att få det svart på vitt att man gör något riktigt bra. Det Wint gör är unikt. Vi är bäst på att automatisera bokföring och i och med det, frigör vi mest tid åt våra användare. Ingen annan gör det vi gör på den här nivån, oavsett vad de säger. Det ligger i hela vår affärsidé, för att inte säga vårt DNA att leverera högst automatisering på marknaden. Vår tjänst står helt enkelt ut, säger Daniel Johansson, vd på Wint. 

Extern länk: Mer läsning – IT-konsulten som bytte sin traditionella byrå mot Wint 

Stora skillnader mellan olika aktörer

Genom att utse årets bästa bokföringstjänst vill Bokföringssystem.se sätta ljus på skillnader i en bransch där många kommunicerar på samma sätt, och där många insett att automatisering är något fler och fler efterfrågar. Det finns många aktörer idag som säger sig erbjuda automatiserad bokföring och det är svårt att avgöra vem som verkligen automatiserar och lyfter bort allt jobbet, och vem som snarare faktiskt bara tillhandahåller ett arbetsverktyg.

– Det är bra att jämföras. Som fullservicetjänst gör vi mycket mer än de debet- och kreditprogram som är det många andra faktiskt är. Utöver den löpande bokföringen sköter vi både betalningar, löner, deklarationer och bokslutet samt är kopplade till både Skatteverket och företagets bank. Det innebär att de som använder Wint slipper tung administration och sparar mycket tid, avslutar Johansson.

Mer från Wint

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Wint och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera