Hoppa till innehållet

Netflix testar reklam mellan avsnitt

Den amerikanska streamingjätten Netflix har börjat göra reklam för andra produktioner mellan avsnitt.

Netflix har börjat göra reklam mellan avsnitten på plattformen.
Netflix har börjat göra reklam mellan avsnitten på plattformen.Foto: Matt Rourke

Netflix har börjat göra reklam för andra program mellan avsnitten när konsumenten sträcktittar på en serie, rapporterar techsajten Ars Technica.

Det handlar, enligt streamingjätten, om en testperiod där man vill hjälpa tittare att snabbare bli medvetna om nya serier på plattformen.

Detta är något som Amazons streamingstjänst Amazon Prime Video redan har.

Beskedet fick Netflix aktie att stiga under måndagen. Vid stängning hade kursen klättrat med 3,5 procent till 327,73 dollar och ett börsvärde på drygt 142 miljarder dollar.

Netflix meddelar samtidigt att det inte är aktuellt att upplåta reklamplatser till utomstående företag, tjänster eller produkter.

Reklamen ska hittills vara begränsad till vissa användare och Netflix understryker att snuttarna går att skippa genom en enkel knapptryckning.

(Di Digital/Finwire)

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera