Cogo lanserades den 10 juli i år och har redan spridit sig till närmare 300 städer i världen.
I Stockholm förenar appen bland annat elsparkcykeltjänsterna Voi, Tier och Bolt med biltjänsten Aimo.
Appen fungerar på samma sätt som de enskilda operatörernas, det vill säga att en punkt på kartan markerar var användaren befinner sig och vilka fordon som finns lediga i närheten.
Grundarna Robin Eriksson och Bibi Blomqvist är veteraner från resesajten Momondo, och tar med sig lite av den affärsidén in i sin nya app.
”Vi tar en kommission på köp som en användare gör i de olika tjänsterna. Ganska klassiskt för en tjänst som ackumulerar olika operatörer”, säger Robin Eriksson.
Tjänsten är däremot helt gratis för användarna, som just nu slussas vidare till respektive operatörs app för att slutföra bokningen.
Cogo är hittills självfinansierat av de två grundarna, men Robin Eriksson säger att de jobbar på en första runda.
”Vi är väldigt nöjda med responsen såhär långt. Den har växt helt organiskt ut i världen, även om vi förstås är klart störst i Stockholm och Köpenhamn.”
Läs mer: Voi sneglar mot miljardvinster och börsen – trots att värderingen rasat
Enligt en undersökning som från den amerikanska analysfirman Markets and markets är mikromobilitetsmarknaden på snabb frammarsch. De värderar hela världsmarknaden till över 40 miljarder kronor i dag, men spår att den ska upp till närmare 700 miljarder till år 2030.
Det är data som Cogo nu lutar sig emot i sin satsning.
”Branschen är fortfarande ung, men kan vi redan i dag se de enormt positiva effekterna som delade fordon har på städerna. Vi hoppas och tror att Cogo kommer påskynda och förstärka den här trenden och därigenom bidra till en mer hållbar framtid för Sveriges och världens städer”, säger Robin Eriksson, som tidigare även varit marknadschef hos elbiltillsverkaren Uniti.
Läs mer: Voi-chefens löfte: Ska själv dyka i Mälaren efter kastade elsparkcyklar