Annons

”Nya Klarna” ska bli en shoppingmotor – planen för världsexpansion

Produktchef David Fock och Klarnas app, i vilken man nyligen lanserat funktioner som önskelistor och kurerade rekommendationer.
Produktchef David Fock och Klarnas app, i vilken man nyligen lanserat funktioner som önskelistor och kurerade rekommendationer. Foto: Press.
Klarna har nu nått över 2 miljoner appanvändare i USA – och ska kopiera den framgångsrika strategin till Sverige. Bolaget vill slå sig fritt från förseningsavgifter och i stället bli en allomfattande shoppingmotor. ”Vi tittar brett på förvärv”, säger produktchefen David Fock till Di, som också blickar mot en expansion till Asien.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer