Annons

Nytt mobilspel slår rekord – drog in 170 miljoner på en vecka

Det går till exempel att beväpna sig med eldkastare i spelet Call of Duty.
Det går till exempel att beväpna sig med eldkastare i spelet Call of Duty. Foto: Activision
Tencent och Activision Blizzards mobilversion av spelet ”Call of Duty” drog in över 170 miljoner kronor i intäkter under sin första vecka.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Mobilversionen av den populära titeln ”Call of Duty” har laddats ned mer än 100 miljoner gånger globalt sedan spelet släpptes för en dryg vecka sedan, den 1 oktober.

Det visar data från analysfirman Sensor Tower, enligt Technode.

Första veckans nedladdningssiffror för ”Call of Duty” överträffade med stor marginal andra framgångsrika mobilspel. 

PUBG Mobile laddades ned 28 miljoner gånger under sin första vecka, medan Fortnite hämtades 22,5 miljoner gånger.

En majoritet av nedladdningarna av ”Call of Duty” gjordes på Apples operativsystem IOS, 56 procent, medan Android-användare svarade för cirka 44 procent. 

Flest nedladdningar gjordes i USA, följt av Indien.

Totalt drog mobilversionen av ”Call of Duty” in 17,7 miljoner dollar, motsvarande 170 miljoner kronor, i intäkter under premiärveckan.

Spelet är utvecklat av Tencent-bolaget Timi Studios i samarbete med branschjätten Activision Blizzard.

(Di Digital/Direkt)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies