Hoppa till innehållet

Nytt toppjobb för mediechefen Gunilla Herlitz

Tidigare Bonnier-chefen Gunilla Herlitz blir vd och delägare i den digitala kommunikationsbyrån Miltton Labs.

Gunilla Herlitz blir vd och delägare i Miltton Labs.
Gunilla Herlitz blir vd och delägare i Miltton Labs.Foto: Jack Mikrut

Gunilla Herlitz har tidigare varit chefredaktör för Dagens Nyheter och Dagens industri under en lång karriär inom mediesektorn. Fram till 2016 var hon vd för Bonnier News. Nu tar hon sig an ett nytt uppdrag som vd och delägare i den digitala kommunikationsföretaget Miltton Labs.

”Jag får chansen att följa och påverka utvecklingen av det nordiska medielandskapet på nära håll. De traditionella gränserna inom media och företagskommunikation håller på att suddas ut och de kommande åren kommer att visa på ett intressant skifte i dynamiken", säger Gunilla Herlitz, enligt ett pressmeddelande.

Miltton Labs är ett svenskt dotterbolag till finska Miltton Group, som under 2017 omsatte 235 miljoner kronor med en vinst på 33 miljoner kronor. Bolaget startades av Fredrik "Feffe" Andersson, Martin Borgs och André Assarsson och arbetar med PR-frågor och public affairs – ett område som även innefattar politisk lobbying. I teamet märks bland andra före detta statsministern Fredrik Reinfeldts son, Gustaf Reinfeldt.

”Miltton Labs snabba tillväxttakt speglar våra kunders behov av en tillförlitlig rådgivare för strategisk insikt i en snabbt föränderlig, osäker, socialt medveten och allt mer kommunikativ värld. För att lyckas behöver vi unik talang som Gunillas för att ge oss nya idéer och möjligheter”, säger Mathias Järnström, vd på Miltton Group, enligt pressmeddelandet.

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera