Hoppa till innehållet

Pitcha på Startup Tour – vinn marknadsföring för en miljon

I höst är det premiär för startup-tävlingen Di Digital Startup Tour. Här är priserna som står på spel.

I höst drar Di Digital och Nordic Tech List ut på turné för att hitta Sveriges nästa, stora techsuccé

I tur och ordning besöker vi Umeå, Göteborg, Linköping, Malmö och Stockholm för att där, tillsammans med våra partners, träffa de mest lovande unga företagen i respektive region.

Foto:

Träffa Di Digital på Startup Tour! Från vänster: Viktor Ström, redaktör, Johan Kock, försäljningsansvarig, Mimi Billing, reporter, Daniel Goldberg, redaktionschef, Paula Thelin, projektledare Startup Tour, Sven Carlsson, nyhetschef.

På varje ort kommer ett tiotal grundare få möjlighet att pitcha sitt företag inför en namnkunnig jury, med representanter från riskkapitalbolag som EQT Ventures, Moor, Balderton Capital, Industrifonden, Northzone och Bonnier Growth Media, samt experter från våra partnerföretag Accenture och Nordea. 

Vinnaren kan se fram mot fina priser: 

  • En resa till Silicon Valley med ett fullspäckat mötesprogram med investerare och entreprenörer. 
  • En marknadskampanj i Bonnier News digitala kanaler (DN, Di, Expressen), till ett sammanlagt värde av en miljon kronor. 
  • En rad priser från riskkapitalbolagen och våra partnerföretag. Bland annat kostnadsfri hjälp från affärskonsulter och utvecklare på Accenture för att utveckla din företagsidé, din produkt och din affärsmodell. 

“Hela syftet med Startup Tour är att lyfta fram lovande entreprenörer runt om i Sverige. Nu får vinnaren en unik chans att nå ut i Sveriges största medier”, säger Paula Thelin, projektledare för Startup Tour.

“Missa inte den här chansen! Flera av Sveriges mest erfarna investerare och bolagsbyggare sitter med i vår jury. Att få råd och feedback från dem är helt ovärderligt för ett ungt företag”, säger Daniel Goldberg, redaktionschef på Di Digital.

Vill du tävla på Startup Tour? Anmäl dig här!

Vill du lyssna på pitchtävlingen och vara med på minglet? Registrera dig här!

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera