Annons

Podcastbolaget Acast expanderar till Sydasien

Acasts vd Ross Adams, bolagets app, samt medgrundaren Johan Billgren.
Acasts vd Ross Adams, bolagets app, samt medgrundaren Johan Billgren.
Svenska podcastbolaget Acast expanderar till Sydasien genom ett avtal med lokala ljudstreamingplattformen Jiosaavn. Det framgår av ett pressmeddelande.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Acast uppger att främsta målet med partnerskapet blir att göra podcast mer populärt i regionen. Jiosaavn är en etablerad aktör med över 104 miljoner månatligt aktiva användare.

”Acasts mål är att tillgängliggöra podcast för alla öron, över hela världen. Vi har vetat om det förändrade ljudlandskapet i Indien under en period, och med Jiosaavn, har vi hittat den största och mest inflytelserika ljudstreamingplattformen i regionen – som är dynamisk, framåtlutad och redo att flytta fram gränserna. De är den perfekta partnern att dela våra poddar med”, säger Leandro Saucedo, affärsutvecklings- och strategichef på Acast.

Läs mer: Acast växer snabbt – men gör förlust: ”Corona kommer att påverka”

Det nya partnerskapet uppges bli synligt inom två månader genom att Acasts innehåll blir tillgängligt hos Jiosaavn. 

Acast kom förra året att fördubbla intäkterna till 361 miljoner kronor.

Läs mer: Acast-grundarna trotsar viruskrisen – investerar i ”restaurangernas Uber”

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer