MAG Interactives dotterbolag Feo Media varslar 25 anställda, framgår det av ett pressmeddelande.
I november köpte spelutvecklaren Mag Interactive, känt för mobilspel som Ruzzle och Wordbrain, konkurrenten FEO Media, som ligger bakom succéspelet Quizkampen.
Enligt uppgifter som Breakit har tagit del av betalade MAG Interactive 122 miljoner kronor för FEO Media till de fyra grundarna. Bolaget var en vinstmaskin sedan år ett och hade fram till oktober i år gjort 125 miljoner kronor i vinst.
Läs även: Ruzzle-utvecklaren Mag köper Quizkampens FEO Media
I början av december noterades Mag Interactive. Börsvärdet låg på drygt 1 100 miljoner kronor.
Vid 09.10-tiden på onsdagen var aktien ned knappt 14 procent.
Läs även: Mag Interactive faller efter notering
"Efter förvärvet av FEO Media i november 2017 påbörjades en översyn av organisationen som arbetar med spelet Quizkampen. Denna översyn är nu klar och FEO Media varslar om att 25 av bolagets 42 anställda kan komma att beröras av uppsägning. MBL-förhandlingar med berörda fackliga organisationer kommer att inledas snarast. Målet är att genomföra personalförändringarna så snart som möjligt", heter det i pressmeddelandet.
Läs även: MAG Interactive till börsen – värderas till drygt en miljard
MAG Interactive redovisar en nettoomsättning för bolagets första kvartal (september-november) på 53 miljoner kronor. Det motsvarar en minskning med 12 procent jämfört med samma period året innan.
Om förvärvet av FEO Media, som genomfördes 7 november, hade konsoliderats från 1 september så skulle nettoomsättningen ha ökat med 3 procent, enligt delårsrapporten.
Det justerade ebitda-resultatet för perioden sjönk till 2,5 miljoner kronor (8,8). Om FEO Media hade konsoliderats från 1 september 2017 skulle utfallet blivit 4,8 miljoner.
Rörelsens kostnader uppgick totalt till 89,6 miljoner kronor (56,8), varav 41,4 miljoner (4,6) var "övriga externa rörelsekostnader".
Ebitda-resultatet för perioden var -32,6 miljoner kronor (8,8).
(Direkt / Di Digital)