Hoppa till innehållet

Resurs Bank investerar i Kivras finska bolag

Tillsammans med Telia har Stefan Krook tagit sin digitala brevlåda Kivra till Finland. Nu har projektet säkrat en ny investerare.

Resurs Bank investerar i Kivras samriskbolag Kivra Oy i Finland. Det uppger parterna i ett pressmeddelande.

"Vi ser positivt på att investera i den här typen av bolag som stärker vårt affärsmässiga erbjudande, samtidigt som vi kan vara med och driva digitaliseringen på en ny marknad", säger Erik Frick, operativ chef på Resurs Bank, i en skriftlig kommentar.

Kivras finska bolag erbjuder ungefär samma typ av tjänst som man tillhandahåller i Sverige i dag, det vill säga en digital brevlåda som bland annat kan ta emot myndighetspost.

Det var i maj 2018 som Di Digital först kunde berätta att Kivra skulle expandera utomlands tillsammans med teleoperatören Telia.

Inledningsvis investerades drygt 20 miljoner kronor i det finska samriskbolaget, varav 70 procent av kapitalet kom från Kivra AB och 30 procent från Telia. Delägandet delades upp på samma vis. 

Läs mer: Kivra och Telia startar bolag i Finland 

Men Kivras grundare och vd Stefan Krook öppnade redan då upp för att bredda ägarkretsen.

”Det är spännande att ha Telia med som partner i detta. Men vi öppnar upp för andra investerare och partners, inte minst inom el, bank, telekom och försäkring. Även konkurrenter till Telia är välkomna”, sa Stefan Krook.

När Resurs Bank nu ansluter till ägarkretsen är de finansiella detaljerna däremot hemliga.

”Vi har fått ihop ett starkt team i Finland och får väldigt bra mottagande av viktiga partners och kunder. Det är jätteroligt och vi är stolta och glada över att en av våra första kunder i Sverige vill stärka partnerskapet och bli både kund och delägare i vår finska Kivra-operatör”, säger Stefan Krook.

Kivra har nära 3 miljoner privatpersoner och över 30 000 företag anslutna till sin tjänst i Sverige. Största ägare i bolaget är Stefan Krook och H&M:s vd Karl-Johan Persson genom deras gemensamma investeringsbolag 41an Invest och Wallenbergstiftelserna.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera