Hoppa till innehållet

Rnb och Wellstreet investerar i plattform för abonnerade barnkläder

Klädjätten Rnb och Wellstreets samägda bolag Retailers lab köper in sig i Hyber – en e-handelsplattform där man kan abonnera på barnkläder.

Markus Hjelm (kommersiell chef, Hyber) , Nanna Hedlund (vd Polarn O. Pyret), Douglas Heidergren (vd, Hyber), Petra Stenecker (marknadsförings- och e-handelschef, Polarn O. Pyret)
Markus Hjelm (kommersiell chef, Hyber) , Nanna Hedlund (vd Polarn O. Pyret), Douglas Heidergren (vd, Hyber), Petra Stenecker (marknadsförings- och e-handelschef, Polarn O. Pyret)

Att barn snabbt växer ur sina kläder är ett problem som startupen Hyber vill råda bot på. Via sin plattform erbjuder bolaget ytterplagg för barn från utvalda märken som man kan abonnera på mot en månadskostnad. När det blivit för litet för barnet skickas plagget tillbaka och byts ut mot en passande storlek.

Nu köper Retailers lab 10 procent av e-handelsplattformen. Retailers lab är ett investeringsbolag som ägs av den börsnoterade modegiganten Retail and brands och investmentbolaget Wellstreet. 

Hyber har tidigare tagit in 3 miljoner kronor i riskkapital från Wellstreet, men detta är den första investeringen via Retailers lab.

Läs mer: De vill få familjer att dela barnkläder 

”Samarbetet kommer att hjälpa oss att bredda erbjudandet till alla familjer i hela Sverige och ta en ledande marknadsposition. Viktigast för Hyber är att koppla samman resurserna och fördelarna från en större organisation med våra fördelar som techstartup”, säger Hybers vd Douglas Heidergren till Di Digital.

Hybers utbud har tidigare endast bestått av märket Isbjörn, som säljer underställ, overaller och andra ytterkläder. I och med Retailers labs förvärv tillkommer även kläder från Rnb:s  dotterbolag Polarn O. Pyret.

Läs mer: Investerarna: ”Sverige halkar efter inom e-handel av tjänster” 

”Vi ser fram emot samarbetet med Hyber då Polarn O. Pyrets högkvalitativa plagg passar denna typ av verksamhet väl med vårt mål om tre barn i varje plagg. Plaggens livslängd har alltid varit en central fråga för oss och i och med samarbetet med Hyber får vi nu möjligheten att förlänga livet på ytterligare fler plagg, säger Nanna Hedlund vd på Polarn O. Pyret och styrelseledamot i Retailers lab i ett pressmeddelande.

Retail and brands omsatte i fjol 2,2 miljarder kronor och äger bland annat varumärkena Brothers och Man of a kind.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera