Hoppa till innehållet

Rusning till deras babyprodukter – ökar med 300 miljoner

Svenska Jollyroom, som säljer barnprodukter, är en av Sveriges största e-handlare. 2020 steg omsättningen med drygt 20 procent till 1770 miljoner kronor samtidigt som bolaget vänder till vinst.

Jollyrooms vd och grundare Ole Sauar.
Jollyrooms vd och grundare Ole Sauar.Foto: Press

Jollyroom är enligt bolaget själva störst på försäljning av barn- och babyprodukter i Norden och har även verksamhet i Tyskland och Österrike. Bolaget startade 2010 av tidigare grundare av elektronikhandeln Komplett.

”Vi passerade en miljard 2017 och kommer att passera två miljarder under 2021. Sammantaget ökade tillväxten under 2020 med 300 miljoner”, säger Ole Sauar, medgrundare och vd till Jollyroom i ett uttalande.

Bolaget nådde för 2020 en omsättning på 1770 miljoner kronor och vände samtidigt till en vinst på 50 miljoner kronor före avskrivningar. 2019 slutade på förlust med vilket bolaget då hänvisade till investeringar i automatisering. Göteborgsbaserade siktar på att omsätta 3 miljarder 2023.

Jollyroom tog in investeringar på 180 miljoner kronor förra våren genom en nyemission från mediekoncernen Egmont, som då ökade sitt ägande från 37,5 till 49 procent av bolaget. Jollyrooms grundare och vd Ole Sauar minskade samtidigt sin andel från 62,5 till 51 procent av aktierna.

Jollyroom har sitt kontor och lager på 70.000 kvadratmeter i närheten av Volvo Torslanda och Göteborgs hamn. Under 2020 öppnade även bolaget två fysiska butiker i Stockholm och i Göteborg.

Vi letar också efter lämplig lokal i Oslo, men än så länge har vi inte hittat något tillräckligt bra. Vi hoppas på att det uppstår en möjlighet i Oslo i år. Vi håller också utkik efter lokaler i Köpenhamn och Helsingfors”, meddelar Ole Sauar.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera