Enligt nyhetssajten Breakit kommer fotoappen Instagram att slå på sin annonslösning i Sverige om en månad, den 1 oktober.
Så hur kommer det att se ut i ditt flöde? Den första grundläggande designen är den här:
En liten markering i högra hörnet visar att det är ett sponsrat inlägg, inte helt olikt motsvarande lösning på Twitter. Men under året, efter den första lanseringen i USA 2013, har Instagram utvecklat sina annonslösningar till att också innehålla direktlänkar. Det gör att Instagramanvändare direkt kan agera på reklambudskapen och till exempel ladda ned en app eller donera pengar (titta också noga på första bilden så ser du dem).
Att Instagram håller på att rulla ut sin annonslösning i Sverige får anses vara en illa dold hemlighet. Redan för ett år sedan expanderade annonslösningen till Kanada, Storbritannien och Australien med tillägget att resten av världen skulle komma därefter. Dessutom finns Instagrams egen sida för annonsinformation översatt till svenska.
Enligt undersökningsföretaget Emarketer handlar det om stora pengar som finns att hämta för Facebookägda Instagram när de nu slår på annonslösningar runt om i världen. Emarketer räknar med att Instagram i år kommer att dra in 5 miljarder kronor på annonser. Men än mer uppseendeväckande är uppskattningen av Instagrams intäktstillväxt.
Emarketer uppskattar att Instagram om två år, 2017, kommer att dra in 24 miljarder kronor på annonser. En av Instagrams styrkor är att de kan använda Facebooks lösningar för att pricka rätt målgrupp med annonser.
"Instagramannonsörer kommer att kunna använda alla Facebooks verktyg för målgruppsanpassning. Det kommer att bli en nyckelfaktor till framgång", skriver Debra Aho Williams, analytiker på Emarketer.
Så räkna med att ett annonsfritt Instagram strax är ett lika avlägset minne som det en gång annonsfria Facebook.