I siffran ingår såväl betal- som gratisanvändare. Det rapporterar tidningen Billboard.
Prenumerationstjänsten i Indien kostar sedan 119 rupier, vilket motsvarar cirka 16 kronor.
Till skillnad från Apple och många andra lokala streamingtjänster erbjuder Spotify en reklamfinansierad gratisversion. Indiska användare kan också testa den reklamfria betalversionen ”Spotify Premium” gratis i 30 dagar.
Redan i mars 2018 tillkännagav Spotify sina planer på en lansera i miljardnation Indien. Men planerna försenades i flera vändor.
I mitten av januari 2019 stod det klart att Spotify tecknat ett avtal med T-Series, som är ett av Indiens största film och musikbolag. Partnerskapet försäkrar ett stort utbud av kommersiell Hindi- och Bollywood-musik.
I samband med lanseringen stod det klart att Warner Music Group, världens tredje största skivbolag, stämt den svenska streamingjätten inför domstol. Parterna har inte skrivit på ett avtal om distribution i Indien. Warner hävdade därför att Spotify försökt runda skivbolaget genom att använda en tvångslicensiering avsedd för radiostationer.
Läs mer: Efter storbråket: Spotify har lanserat i Indien – sänker priserna
Men Spotify slog tillbaka. En talesperson för bolaget menade att det snarare var Warner som hade backat från en tidigare överenskommelse. Den 26 februari gick en indisk domstol på Spotifys linje och fattade beslut om att det svenska bolaget ska få använda tvångslicensieringen och betala ersättning i efterhand. Spotify lanserades i Indien strax därefter.
Nu uppges dock Warner Music Groups material inte ingå i tjänsten i Indien då parterna fortfarande inte är överens om villkor.
Den indiska marknaden domineras av lokala aktörer som Gaana som hade mer än 75 miljoner användare i augusti i fjol. Andra lokala musiktjänster är Saavn och Hungama.
Även Apple Music, Amazon och Google Play är verksamma i landet.
Di Digital / Finwire