Annons

Ny studie: Så stor kundflykt riskerar Netflix vid reklam

Netflix vd och grundare Reed Hastings.
Netflix vd och grundare Reed Hastings. Foto: Manu Fernandez
Netflix kan förlora mer än var femte kund om bolaget inför reklam på sin streamingplattform.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Om Netflix väljer att införa reklam på sin streamingtjänst kan 23 procent av kunderna välja att säga upp sina abonnemang. Det visar en ny studie från Hub Entertainment Research.

Media har på senare tid spekulerat mycket om att Netflix ska införa reklam, eftersom bolaget på senare tid tvingats höja avgifterna och låna flera miljarder dollar. Bolaget självt har dock inte uttalat sig i frågan.

Skulle Netflix välja att införa reklam men samtidigt sänka priserna hade bortfallet däremot varit mindre. Bara 14 procent skulle då vara benägna att säga upp sitt streamingabonnemang.

I studien medverkade totalt 1 765 personer, mellan åldrarna 16 och 74, bosatta i USA.

(Finwire/Di Digital)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer