Hoppa till innehållet

Sextech-appen för kvinnor lanserar med Silvana Imam

Erotikljudappen AVA Stories tar in 6 miljoner kronor i en investering från bland andra artisten Silvana Imam. ”Pengarna ska ta oss till en internationell lansering”, säger medgrundaren Rosanna Thun.

Rosanna Thun (till vänster) har startat ljudtjänsten AVA Stories, med erotik för kvinnor, tillsammans med Linnea Taube (till höger). Artisten Silvana Imam är med både i lanseringen av appen och som investerare.
Rosanna Thun (till vänster) har startat ljudtjänsten AVA Stories, med erotik för kvinnor, tillsammans med Linnea Taube (till höger). Artisten Silvana Imam är med både i lanseringen av appen och som investerare.

Linnea Taube och Rosanna Thun sitter på sitt kontor i centrala Stockholm. De jobbar med lanseringen av deras erotikapp AVA Stories som riktar sig till kvinnor. Det är en prenumerationstjänst med erotiska noveller, intervjumaterial och guider med sexuella anspelningar.

”AVA är en plattform av kvinnor för kvinnor som själva vill äga sin sexualitet och ser det som en självklar rättighet att få njuta på sina egna villkor. Vi vill öppna upp för fler kvinnor att våga ta plats även när det kommer till erotik – ett område som i dag tyvärr till största del styrs och ägs av män”, säger Rosanna Thun.

Hon visar upp ett kit de snart ska skicka ut till 66 influerare med tubstrumpor att mysa i när man lyssnar på en erotisk novell, ett kassettband med innehåll från AVA Stories och antingen en bandspelare eller freestyle att spela upp bandet i. Om de som får kitet ens kommer att veta hur man spelar ett kasettband är oklart, men det är en del av pr-tricket.

”Det kommer att bli superspännande att se hur det tas emot”, säger Rosanna Thun.

En del av innehållet i kitet som AVA Stories ska försöka locka influerares uppmärksamhet med.
En del av innehållet i kitet som AVA Stories ska försöka locka influerares uppmärksamhet med.

Hon och Linnea Taube startade AVA Stories på riktigt förra sommaren och appen har smugits ut i Apples och Googles appbutiker för några veckor sedan. I dag består bolaget av ett team på runt tio personer och utöver det jobbar man med manusförfattare till noveller som läses in av skådespelare, programledarna Malin Gramer och artisten Mimmi Sandén som gör intervjuer och expertguider som till exempel om tantrasex eller sex under graviditeten.

Lanseringen av appen sker i samarbete med artisten Silvana Imam, som också är med och investerar i AVA Stories. Totalt är sju investerare med och lägger in 6 miljoner kronor i bolaget, bland andra också modellen och skådespelaren Frida Gustavsson, Helena Hedin som är del av Hedin Bil-familjen och Loppi-medgrundaren Katarina Bergegård.

”Målet är att börja i Sverige och vända och vrida på innehåll och marknadsföring för att hitta rätt mix. Sedan är tanken att pengarna ska ta oss till en internationell lansering”, säger Rosanna Thun.

AVA Stories finns än så länge på svenska och en prenumeration kostar 69 kronor i månaden.  Investeringen ska användas till att utveckla appen och även släppa den i engelsktalande länder.

”Vi jobbar redan med partners i Storbritannien och har fått bra kontakter där genom vår styrelseordförande och investerare Lotta Malm Hallqvist som bor i London”, säger Linnea Taube.

AVA Stories är inte ensamma på den svenska ljudappsmarknaden för erotik riktat till kvinnor. Ungefär samtidigt har Blanchestories och Ohcleo, som Di Digital har skrivit om tidigare, också släppt sina appar. Alla tre har hämtat inspiration från den amerikanska föregångaren Dipsea.

Läs mer: De tar fasta på ”sextech-vågen” med erotisk ljudapp: ”Ett hälsopiller”

”När vi började göra vår research till AVA Stories så visste vi inte om de andra”, säger Rosanna Thun.

Hon och Linnea Taube träffades för ett par år sedan i Steninge där de båda bor. Då jobbade Rosanna Thun som vice vd på den börsnoterade influerar-bolaget Tourn och Linnea Taube drev en lokal butik med ’country lifestyle´-kläder. De blev kompisar direkt och ett av samtalsämnena var sex där de tyckte att det saknades alternativ för kvinnor.

”Vi hittade till exempel Erika Lust som producerar feministisk porrfilm, men det mesta i porrbranschen är gjort för män”, säger Linnea Taube.

”Kvinnor har generellt alltid gillat erotiska noveller och det är till exempel därför boken Femtio nyanser av grått har gått så bra”, lägger Rosanna Thun till.

De hittade även den amerikanska appen Dipsea, men hade svårt att relatera till det som de beskriver som ”typiskt dramatiskt amerikanskt” innehåll. Därför valde de att ta saken i egna händer med AVA Stories.

”Vi ville göra något som var skalbart, men ändå relaterbart”, säger Linnea Taube.

Utvecklingen har tagit tid också för att de har valt att producera och äga allt innehåll själva. De jobbar med flera manusförfattare och skådespelare som läser in materialet.

I tjänsten finns, förutom erotiska noveller, intervjuer som ska motivera och inspirera kvinnor. Några exempel är samtal med gynekologer, Penny Parnevik som pratar om sex och relationer under en graviditet och Nordnets sparekonom Frida Bratt som pratar om kvinnor och ekonomi.

”Mycket handlar om rätt tid och tajming och just nu bubblar det kring kvinnor, erotik och ljud. Nu när vi även har konkurrenter i Sverige så visar det att vi har rätt på tajmingen”, säger Rosanna Thun.

Läs också: Riskkapitalet missar sextech-revolutionen 

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera