När Sportamore rapporterar för andra kvartalet visar bolaget ett resultat efter skatt på -5,3 miljoner kronor, att jämföra med -3,4 samma period förra året.
Rörelseresultatet blev -6,2 miljoner kronor (-3,4) och det justerade ebitda-resultatet landade på -3,6 miljoner kronor (0,4).
Tillväxten ökar med 19 procent och nettoomsättningen uppgick till 206 miljoner kronor (173).
Förlusten på ebitda-nivå ”speglar extra personalinsatser för att snabbt börja nyttja utbyggd automation, en ökad försiktighet i värdering av lager och att vi mot bakgrund av en sjunkande anskaffningskostnad per kund i perioden valt att intensifiera våra satsningar på nykundsanskaffning genom ökad allokering av marknadsföringsmedel”, skriver bolaget i rapporten.
Bolaget pekar också på det varma vädret som en utmaning.
”Vädermässigt har perioden bjudit på både sol- och värmerekord vilket medfört generella utmaningar för sällanköpshandeln” heter det.
Efter en knapp kvarts handel efter att rapporten släppts kl 13:00 hade aktien fallit med 1,92 procent till 102 kronor.
(Direkt / Di Digital)