Hoppa till innehållet

Spotify-chef in i Sqores styrelse

Spotifys globala HR-chef Katarina Berg och Marta Sjögren från Northzone tar plats i styrelsen för rekryteringsbolaget Sqore.

Spotifys HR-chef Katarina Berg och Marta Sjögren från Northzone.
Spotifys HR-chef Katarina Berg och Marta Sjögren från Northzone.

Stockholmsbolaget Sqore (NTL) hjälper företag som söker personal att vaska fram rätt kandidater genom att låta dem lösa utmaningar online. I januari tog bolaget in 30 miljoner kronor, bland annat från investeraren Mats Gabrielsson och riskkapitalbolaget Northzone.

Nu stärker bolaget sin styrelse, där både Spotifys HR-chef Katarina Berg och Northzones Marta Sjögren tar plats.

Läs mer: Sqores grundare: ”Vi har stora planer för året”

Katarina Berg berömmer Sqores tjänst, som hon menar hjälper till att göra rekryteringar mer jämställda då alla kandidater har samma utgångsläge.

”För mig är det givande att få chansen att arbeta med en organisation som har en stark värdegrund, en värdegrunden som jag dessutom tror är vägen till kommersiell framgång”, säger hon i en kommentar.

Sqores vd Niklas Jungegård är mycket nöjd med nyrekryteringarna.

”Vi har en liten men väldigt funktionell och diversifierad styrelse, en av de bättre inom techsverige just nu”, säger han.

Och fortsätter:

”Katarina är en pionjär inom den annars så traditionella rekryteringssektor och hjälper oss som bolag att ta nästa steg. Marta är en tillgång då det kommer till att bygga bra produktteam och produkter.”

Sqore grundades 2009, då under namnet Student Competetions. Sedan dess har bolaget ökat i omsättning varje år. Tjänsten man tillhandahåller går ut på att företag, universitet och organisationer runt om i världen skapar tävlingar och utmaningar för att utvärdera de jobbsökande kandidaterna. Under 2015 landade bolagets försäljning på 27 Mkr, med cirka 6 Mkr i förluster, bolaget har ännu inte presenterat fjolårets siffror.

Läs mer: Tio startupbolag som vill rädda arbetsmarknaden

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera