Annons

Spotify-konkurrenten Deezer expanderar i Mexiko

Deezers vd Hans-Holger Albrecht, porträtterad framför operan i Paris.
Deezers vd Hans-Holger Albrecht, porträtterad framför operan i Paris. Foto: Jack Mikrut
Franska musikstreamingtjänsten Deezer ingår ett exklusivt partnerskap med TV Azteca i Mexiko. Som ett led i detta investerar TV Azteca 40 miljoner dollar i Deezer till en värdering av 1,3 miljarder euro, enligt ett blogginlägg.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Investeringen, som ska spridas ut över flera år, motsvarar en premie på 30 procent jämfört med Deezers värdering vid den senaste finansieringsrundan från 2018.

I samband med Mexiko-expansionen kommer Deezer också att köpa den sociala appen Mugo och döpa om det till Deezer Live, en ljudstreamingplattform.

Deezer, som konkurrerar med Spotify, skriver att Mexikos streamingmarknad väntas mer än fördubblas under perioden 2019-2024 för att vara värd över 700 miljoner dollar. Bolaget har sedan tidigare en växande kundbas i landet, liksom i andra latinamerikanska länder som Colombia och Argentina.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer